کاهش ۱۵ درصدی جرایم سایبری در خراسان جنوبی

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی از کاهش ۱۵ درصدی جرایم سایبری در ده ماهه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، سرهنگ محمدپور رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در ده ماهه نخست امسال، وقوع جرایم سایبری در استان، ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش داشته است.

او افزود: در این مدت میزان کشف جرایم سایبری در استان، ۲۰ درصد افزایش داشته که نشان از اقدامات موثر پلیس در این حوزه است.


بیشتر بخوانید


سرهنگ محمدپور میزان برداشت غیرمجاز از حساب و کلاهبرداری‌های اینترنتی در سطح استان را، ۹۵۷ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به پارسال، ۶۱ درصد کاهش داشته است.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی بیان کرد: کلاهبرداری‌های رایانه‌ای و برداشت غیرمجاز از حساب، ۷۴ درصد جرایم را در بستر فضای مجازی استان تشکیل می‌دهند.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی در خصوص اقدامات پیشگیرانه و آگاه سازی مردم در حوزه فضای مجازی اظهار کرد: امسال رشد ۵/۲ درصدی را در این حوزه نسبت به پارسال شاهد بوده ایم.

او تصریح کرد: ۱۵ درصد مجرمین فضای سایبری در خراسان جنوبی، بومی بوده و مابقی از خارج استان بوده اند.

سرهنگ محمد پور با اشاره به انواع کلاهبرداری‌های اینترنتی در خراسان جنوبی تصریح کرد: عناوین جذاب از جمله در خانه میلیونر شو، شارژ با استفاده از اضافه کردن افراد به گروه‌ها، اعطا و انتقال امتیاز وام به دیگران، مردم را در معرض خطر و کلاهبرداری قرار می‌دهد.

رئیس پلیس فتای خراسان جنوبی عنوان کرد: یکی از مواردی که مردم را فریب می‌دهد، قیمت‌های پایین اعلام شده در بعضی از سایت‌ها است که مجرمین با اخذ بیعانه و عدم ارسال کالا، این مبلغ را کلاهبرداری می‌کنند.

او با اشاره به طرح رمز دوم پویا اظهار کرد: با اجرای این طرح، بسیاری از موارد کلاهبرداری و یا برداشت‌های غیرمجاز، کاهش یافته است.

سرهنگ محمد پور عدم اجرای تنظیمات امنیتی در شبکه‌های اجتماعی را یکی از دلایل هک شدن صفحات عنوان کرد و افزود: در صورت اجرای اقدامات امنیتی می‌توان از هک شدن جلوگیری کرد.

رئیس پلیس فتای استان به دانش آموزان و معلمان توصیه کرد، در صورتی که شبکه شاد پاسخگوی نیاز آن‌ها نیست، از پیامرسان‌های داخلی استفاده کنند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.