در مراسم CES 2021 رخ داد؛

نسل جدید پردازنده‌های اینتل معرفی شد / پردازنده‌های سری S رقبای جدید پردازنده M1 اپل

شرکت اینتل در مراسم CES 2021 نسل جدید پردازنده‌های خود را معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت اینتل روز گذشته و در جریان مراسم CES 2021 از نسل جدید پردازنده‌های خود پرده برداری کرد. نسل جدید پردازنده‌های شرکت اینتل سری ۱۱ نام دارد و این شرکت اعلام کرده این پردازنده‎‌ها در سری H و برای لپ تا‌پ‌های فوق پیشرفته گیمینگ از آن‌ها استفاده خواهد شد. از لحاظ تاریخی تراشه‌های سری H در دسته بندی بازی و رده بالا قرار می‌گیرند که نسل قبلی این پردازنده گرمای بسیار شدیدی تولید می‌کرد، اما نسل جدید سری H اینگونه نیست و شرکت اینتل اعلام کرده که نسل ۱۱ پردازنده‌ها با قطر بسیار کم ۱۶ میلی‌متر طراحی شده‌اند و سری H این نسل نیز تا ۵ گیگاهرتز امکان افزایش فرکانس دارد. گفتنی است که سری ۱۱ پردازنده i7H حدود ۱۵ درصد سریع‌تر از نسل دهم این پردازنده است.

پردازنده‌های نسل یازدهم با طراحی ۱۰ نانومتری طراحی شده‌اند و امسال باید با نسل ۱۴ نانومتری پردازنده‌ها خداحافظی کنیم. این تغییر باعث خواهد شد امکان استفاده از آن در لپ تاپ‌های باریک ممکن شود. نباید فراموش کرد شرکت AMD در سال گذشته تراشه ۷ نانومتری خود را معرفی کرد و هنوز از اینتل جلوتر است.

علاوه بر این شرکت AMD در سال گذشته پردازنده ۸ هسته واقعی معرفی کرد این در حالی است که نسل یازدهم مجموعه اینتل هنوز با چهار هسته پردازنده‌های خود را عرضه می‌کند. این پردازنده‌ها قرار است رقیب بسیار جدی پردازنده M1 شرکت اپل باشند.

پردازنده‌های سری S جدید اینتل

پردازنده‌های سری S جدید اینتل

اینتل شب گذشته پردازنده‌های مربوط به رایانه‌های رومیزی خود را معرفی کرد که این بار صرفا دارای هشت هسته مرکزی است و نسبت به نسل قبلی این شرکت با دو هسته کمتر طراحی شده، اما بر اساس اعلام شرکت اینتل، این پردازنده‌ها با وجود کاهش در تعداد هسته با ۱۹ درصد سرعت بالاتر همراه شده است.

گفتنی است؛ این پردازنده‌ها برای گیمینگ طراحی شده است و کاربر می‌تواند FPS بسیار بالایی را در حین بازی به دست آورد. هنوز شرکت اینتل درباره چیپ گرافیکی استفاده شده در این پردازنده‌ها حرفی نزده است، اما باید انتظار داشته باشیم که نسل جدید پردازنده‌های این شرکت حداقل ۵۰ درصد بهبود در بخش پردازش گرافیکی داشته باشند. این نسل از پردازنده‌ها از پورت PCIe 4.0 استفاده می‌کنند و با چیپست‌های سری ۴۰۰ اینتل نیز به طور کامل سازگار هستند.

نسل جدید پردازنده‌های Pentium Silver

نسل جدید پردازنده‌های Pentium Silver

اینتل از نسل جدید پردازنده‌های Pentium Silver و Celeron خود نیز پرده برداری کرد و اعلام کرد که نسل جدید این پردازنده‌ها تمرکز بسیار بالایی روی بخش آموزش کرده است و استفاده از آن برای دانش آموزان و کار‌های بسیار سبک پیشنهاد می‌شود. این نسل از سری N نسبت به نسل پیش با سرعتی حدود ۳۵ درصد بالاتر وارد بازار خواهد شد و در بخش پردازش گرافیکی نیز با حدود ۷۸ درصد بهبود همراه شده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار