در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

افزایش مصرف سوخت و محدودیت سوخت نیروگاه‌ها عامل قطعی برق

منصوری گفت: محدودیت‌های سوخت در برخی از نیروگاه‌های شمالی کشور، باعث ایجاد قطعی برق در برخی مناطق تهران و کشور شد.

خاموشیحمیدرضا منصوری معاون بهره برداری و دیسپچینگ شرکت توزیع برق در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به خاموشی های امروز برخی مناطق تهران بیان کرد: افزایش مصرف سوخت طی دو هفته اخیر، موجب ایجاد محدودیت هایی برای سوخت نیروگاه های کشور شد. این محدودیت ها منجر به کاستی ها در تولید برق می شود. محدودیت های سوخت در برخی از نیروگاه های شمالی کشور، باعث  ایجاد اختلال در تولید شده و جهت حفظ پایداری شبکه برق، مجبور به خاموشی در برخی از نقاط شهر تهران شدیم.

این مقام مسئول بیان کرد: در چنان مواقعی چند سناریو داریم. این خاموشی را در سطح شهر می‌چرخانیم  که شاهد خاموشی‌های بلند  مدت در یک منطقه نباشیم. مدیریت اضطراری در تهران به  طور چرخشی همه مناطق تهران را در بر گرفت. از این رو  بیش از ۷ تا ۸ درصد از مشترکان برق در لحظه خاموش نبودند.

بیشتربخوانید


معاون بهره برداری و دیسپچینگ شرکت توزیع برق  تصریح کرد:  این خاموشی برق در سراسر کشور، رخ داد. ما برنامه ریزی برای این خاموشی نداشتیم اما ناچار به خاموشی اضطراری شدیم. مردم می توانند با صرفه جویی در مصرف برق به  عبور از این محدودیت کمک کنند. بنابراین  میزان صرفی جویی از مردم فقط " یک لامپ" است. علاوه بر آن کاهش دمای منازل در رفع این محدودیت، نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: قطع برق ، وزارت نیرو ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۲:۱۱ ۲۳ دی ۱۳۹۹
بیشتر قطعی برق در روز اتفاق افتاده است مگر در روز لامپی روشن است که خاموش کنیم .
آخرین اخبار