آثار آیت‌الله مصباح یزدی در جهان می‌درخشد

امام جمعه کاشان گفت: آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی متفکر برجسته، استاد بی‌نظیر، پژوهشگر و تولیدکننده علم، فیلسوف نابغه و مومن صریح‌الهجه بود که آثارش همچون خورشید تابنده همواره در جهان می‌درخشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امام جمعه کاشان امروز در آیین بزرگداشت آیت‌الله مصباح یزدی در مسجد دانشگاه کاشان، "خشوع در عبادت و ارتباط با خالق متعال"و "انجام کار با حکمت، مصلحت و آکنده از نعمت" را ۲ ویژگی مومن عنوان کرد و افزود: بزرگانی از جمله آیت‌الله مصباح یزدی، جواد آملی، حسن‌زاده، محمدتقی جعفری، غریب و حسابی از جمله این مومنان بودند.

او با بیان اینکه امام خمینی (ره) ولایت فقیه را در اوج تبعید و بدون دسترسی به منابع معتبر دینی و اسلامی تبیین کرد اظهار داشت: به تعبیر برخی صاحب‌نظران، آیت‌الله مصباح یزدی به علت تبیین مبانی انقلاب و ولایت، عمار یاسر در زمان رهبر معظم انقلاب بود.

امام جمعه کاشان، آیت‌الله مصباح یزدی را مبین، مشرح، مفسر ولایت فقیه و زبان گویای او را همچون عمار یاسر دانست و اضافه کرد: عده‌ای با شیطنت دشمنان به وسوسه و شبه‌انگیزی به این شخصیت والای علمی و دینی برخاستند.

آیت‌الله سلیمانی هدف از برپایی آیین‌های بزرگداشت افرادی از جمله آیت‌الله مصباح یزدی را تجلیل از شخصیت علمی، دینی و معنوی آنان برشمرد و گفت: عالمان دین باید الگو و اسوه‌ای برای مردم باشند، چرا که هرگز وقت را بیهوده هدر نداده‌اند.

او تصریح کرد: دنیای غرب زمان را همچون طلا پرارزش دانسته است، اما باوجود مشاهده عبارت "وقت طلاست" روی میز‌های کار کشورمان، در عمل به این مهم توجهی نمی‌شود.

امام جمعه کاشان ادامه داد: در کشورمان اغلب با انسان زنده سر ستیز، جنگ و ناسازگاری دارند و از مرده تجلیل می‌کنند، به طوری که تا وقتی انسان در قید حیات است با او کاری ندارند، اما هنگامی که درگذشت در مقام تجلیل بر می‌آیند که البته زیبنده است شخصیت‌ها در قید حیات کشف شوند.

آیت‌الله سلیمانی با تقدیر از مردم ولایت‌مدار برای شرکت در آیین تشییع و تدفین آیت‌الله مصباح یزدی در شهر‌های تهران، مشهد، قم و ری گفت: مردم شریف ایران با وجود اوج ویروس کرونا از شخصیت والای این عالم وارسته و مجاهد، تجلیل کردند.

آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی عضو فقید مجلس خبرگان رهبری، رییس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ۱۲ دی امسال به دلیل بیماری دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.