زیباسازی شهری باید متناسب با هویت و گذشته فاخر کرمانشاه باشد

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اشاره به هویت و گذشته فاخر کرمانشاه گفت: محتوا‌هایی که در زیباسازی شهری اجرایی می‌شود باید متناسب با فرهنگ و هویت شهری بوده و این محتوا‌ها بیانگر هدفی یا گفتمانی از هویت شهر باشد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  «مهدی عبدالمالکی» روز سه‌شنبه در نشست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و کمیسیون زیباسازی کرمانشاه گفت: دغدغه‌های این سازمان و کمیسیون زیباسازی مشترک است و ما خود را در کنار این کمیسیون می‌بینیم.

او با ارایه پیشنهاداتی، استفاده از ظرفیت و پتانسیل فرهنگی کرمانشاه را مهم دانست و بیان کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان دارای پتانسیل خوبی در زمینه هم افزایی و پیشبرد اهداف مورد نیاز در حوزه زیباسازی و معرفی هویت شهر در قالب دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی هنرمندان، اجرای تندیس مفاخر و سردیس بزرگان و شهدای شهر، محتوا‌های لازم نقاشی دیواری نظیر نقوش دیواری از نقاشی‌های برگزیده فستیوال‌های بین المللی کودکان کرمانشاهی در معابر شهر هستند که به طور قطع می‌تواند به رضایت شهروندان منجر شود.

او از اجرای حجم‌های دیواری، برپایی جشنواره‌های هنر‌های نوروزی، تخم مرغ‌های رنگی، سفره هفت سین و مباحث پیرامون آغاز سال نو به عنوان پیشنهاد‌های دیگر یاد و خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه در آستانه آغاز سال نو هستیم جا دارد، فراخوانی داده شود تا تمام دغدغه‌مندان کرمانشاه پای کار بیایند و طرح‌های خود را برای ارایه ساختاری بدیل و زیبا در قالب مسابقه‌ای با شهرداری مشارکت نمایند.

عبدالمالکی ابراز داشت: در گام اول موفق شدیم لیست ۱۱ نفری از مفاخر شهر کرمانشاه برای ساخت سنگ نگاره این بزرگان تهیه نماییم که محتوا و طرح لازم ارایه شده که بنا داریم تا پایان سال این امر اجرایی شود و معابر شهر با سنگ نگاره مفاخر کرمانشاه مزین شود.

معاون فرهنگی شهردار کرمانشاه گفت: پلاک افتخار، طرح دیگر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری است که در قالب آن در گام اول در سردرب ۳۰ حافظ کل قرآن کرمانشاهی ساکن در شهر، تابلو‌هایی که بر روی کاشی اجرا شده با عنوان «خانه نور» با حضور طلوعی شهردار کرمانشاه و جمعی از مسوولین نصب می‌شود. همچنین در راستای اهمیت به داشته‌های شهر در گام‌های بعدی همین امر در زمینه نصب تابلو در سر درب خانواده شهدا و نیز مفاخر شهر انجام می‌پذیرد.

عبدالمالکی گفت: جا دارد در حوزه زیباسازی از تمام امکان‌های موجود نظیر پایه‌های مونوریل استفاده شود. ما تاکنون نتوانسته ایم با مردم به لحاظ بصری صحبت خاصی داشته باشیم و نیاز به تحول در این حوزه هست.

فعال شدن کمیسیون زیباسازی شهرداری

مدیر زیباسازی شهر کرمانشاه نیز گفت: کمیسیون زیباسازی با هدف ارتقاء نشاط اجتماعی، سرزندگی شهری، حذف زواید بصری، گسترش نورپردازی و زیباسازی محیط شهری در مجموعه شهرداری فعال شده است که در رویکرد جدید این کمیسیون محیط شهر در یک چارچوب مشخص و همراه با قواعد خاص و دور از هرگونه پراکندگی و اعمال سلیقه شخصی و فردی در قالب کمیسیون زیباسازی شهری انجام خواهد گرفت که این حرکت می‌تواند اقدامی شایسته در راستای جلب رضایت شهروندان کرمانشاهی مبنی بر داشتن شهری زیبا باشد.

«احسان احمدی‌نصر» بیان  کرد: هر واحدی اعم از مناطق، سازمان ها، عمران، شهرسازی و روابط عمومی در راستای نورپردازی، نصب المان ها، تندیس ها، تابلو کوچه‌ها و معابر چنانچه طرحی یا پیشنهادی در این خصوص داشته باشند، باید در این کمیسیون مطرح کرده و در صورت تصویب به مرحله اجرا برسد.

او با بیان این که با دستور شهردار کرمانشاه هیچ واحدی بدون هماهنگی این کمیسیون نباید طرحی را اجرایی کند و باید طرح‌ها از این فیلتر عبور کرده به مرحله عملیاتی برسد، گفت: در وضعیت فعلی شهر، سلیقه‌های فردی نمی‌گنجد و نیاز به یک پشتوانه فکری در اجرای طرح‌ها احساس می‌شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار