زلزله ۴ ریشتری همت آباد فیروزه را لرزاند / ۸ زمین لرزه از دیشب تا کنون در خراسان رضوی

زمین لرزه نسبتا شدید ۴ ریشتری همت آباد فیروزه را لرزاند.

 

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، به نقل از مرکز لرزه نگاری کشور، همت‌آباد از توابع فیروزه ۴ بار لرزید.  زمین لرزه ۴/۱ ریشتری در حوالی همت آباد را لرزاند این زلزله به طول جغرافیایی: ۵۸.۲۵ و عرض جغرافیایی: ۳۶.۲۴ با عمق ۹ کیلومتر رخ داد.

اولین زمین لرزه به بزرگی ۳.۲ ریشتر، دومین زلزله به بزرگی ۲.۵ ریشتر، سومین زمین لرزه به بزرگی ۳.۴ ریشتر و چهارمین زلزله نیز به بزرگی ۴.۱ ریشتر با فاصله ۱۹ کیلومتری همت آباد، ۲۸ کیلومتری سلطان آباد و ۲۹ کیلومتری فیروزه به وقوع پیوست، این چهار زلزله در عرض یک ساعت رخ داد.

نزدیک‌ترین شهر‌ها به این زمین لرزه در ۲۰ کیلومتری همت آباد و ۲۶ کیلومتری سلطان آباد و ۳۰ کیلومتری فیروزه در خراسان رضوی است.

نزدیکترین مراکز استان‌ها به کانون این زلزله در ۱۱۸ کیلومتری مشهد و ۱۶۰ کیلومتر‌ی بجنورد است.از شب گذشته تا کنون ۸ زمین لرزه در خراسان رضوی به وقوع پیوسته است.
 
زلزله همت آباد بدون تلفات
امیریانی رئیس جمعیت هلال احمر فیروزه گفت: تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر وقوع حادثه در همت آباد و روستاهای اطراف بر اثر 4 زلزله گزارش نشده است.
 
اعزام ۲ تیم هلال احمر به همت آباد
اسماعیل شابیگی رئیس جمعیت هلال احمر نیشابور گفت: ۲ تیم ارزیاب هلال احمر که در خانه های هلال فیروزه مستقر بودند به شهر همت آباد اعزام شدند.
در حال حاضر دو تیم به صورت آماده باش در هلال احمر نیشابور مستقر اند.
 
۵ منزل بر اثر زلزله در روستای فیض‌آباد خسارت دیده‌اند


فرماندار فیروزه از خسارت دیدن ۵ منزل بر اثر زلزله در روستای فیض‌آباد خبر داد.

انتهای پیام// ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.