لیگ برتر انگلیس؛

منچسترسیتی – برایتون/ جدال سخت یاران جهانبخش با سیتیزن‌ها برای فرار از منطقه سقوط

در چارچوب هفته هجدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس، منچسترسیتی به مصاف برایتون می‌رود.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  در ادامه مسابقات هفته هجدهم لیگ برتر انگلیس از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه امشب (چهارشنبه) منچسترسیتی در ورزشگاه اتحاد پذیرای تیم برایتون خواهد بود که علیرضا جهانبخش هافبک تیم ملی کشورمان را نیز در اختیار دارد.

منچسترسیتی که در هفته‌های اخیر امتیازهای خوبی را جمع آوری کرده و خود را به جمع تیم‌های بالانشین لیگ جزیره رسانده است؛ در حال حاضر با ۲۹ امتیاز از ۱۵ بازی در رتبه پنجم قرار دارد و در صورت پیروزی برابر برایتون می‌تواند خود را به جمع ۴ تیم برتر برساند، اما برایتون دیداری سخت و البته حساس را در ورزشگاه اتحاد پیش رو خواهد داشت. این تیم در حال حاضر از ۱۷ بازی، فقط ۱۴ امتیاز کسب کرده است و در رتبه هفدهم جدول قرار دارد.

برایتون با اولین تیم منطقه خطر یعنی فولام فقط ۳ امتیاز فاصله دارد و این در حالی است که فولام ۲ بازی کمتر انجام داده است. همه این شرایط به این معنی است که یاران علیرضا جهانبخش در این بازی فقط باید با هدف کسب پیروزی پا به میدان بگذارند.

البته پیروزی در این دیدار، برایتون را فقط یک پله در جدول بالا خواهد آورد، اما به لحاظ روحی و روانی تاثیر فوق العاده‌ای روی شاگردان گراهام پاتر خواهد داشت.

تیم منچسترسیتی در صورت پیروزی در این بازی هفتمین پیروزی خود در تمام مسابقات را جشن خواهد گرفت. شاگردان پپ گواردیولا این روز‌ها در ۳ جبهه موفق بوده اند. آن‌ها ابتدا در لیگ جزیره موفق شدند خود را از رتبه هشتم به رتبه پنجم برسانند، سپس در جام اتحادیه با پیروزی مقتدرانه بر منچستریونایتد در اولدترافورد، راهی دیدار فینال شدند و سپس یکشنبه شب در جام حذفی بیرمنگام را از پیش رو برداشتند و راهی دور چهارم شدند. این تیم در ۱۳ بازی در تمام رقابت ها، شکست نخورده، ۱۵ گل به ثمر رسانده و فقط ۲ گل دریافت کرده است.

با وجود این که سیتی در هفته‌های ابتدایی فصل عملکرد ضعیفی داشت، هر چه رقابت‌های لیگ جلوتر می‌روند این تیم خود را به عنوان یکی از مدعیان قهرمانی مطرح می‌کند. تیم گواردیولا با ۲ بازی کمتر با تیم صدرنشین فقط چهار امتیاز فاصله دارد. تیم میزبان با وجود مصدومیت چندین مدافع خود، در ۱۰ بازی آخر در خانه فقط ۳ گل دریافت کرده است.

برایتون هم در جام حذفی با درخشش دروازه بان خود به زحمت و در ضربات پنالتی موفق شد از سد تیم گمنام نیوپورت سیتی بگذرد و راهی دور چهارم شود. برایتون با این پیروزی به ۸ بازی بدون برد خود پایان داد. حالا گراهام پاتر امیدوار است که تیمش بتواند در ورزشگاه اتحاد دست به کار بزرگی بزند و به یک پیروزی ارزشمند دست پیدا کند.

برایتون از وقتی که به لیگ برتر صعود کرده، هرگز نتوانسته است در خانه سیتیزن‌ها برابر این تیم به پیروزی دست پیدا کند و در ۶ بازی متوالی برابر این تیم شکست خورده است.

منچسترسیتی در ۶ بازی آخر خود در لیگ، ۴ پیروزی و ۲ تساوی داشته، در حالی که برایتون در ۶ بازی خود در لیگ جزیره ۴ تساوی و ۲ شکست داشته است.

یاران جهانبخش در ۱۵ مسابقه اخیر خود در لیگ، نتوانسته اند به پیروزی دست پیدا کنند.

غایبان ۲ تیم

سرخیو آگوئرو ستاره آرژانتینی منچستر سیتی که در همه بازی‌ها برابر برایتون گلزنی کرده است، به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در این بازی غایب خواهد بود، اما فران تورس پس از پشت سر گذاشتن دوران ابتلا به بیماری کووید ۱۹ می‌تواند در بازی امشب به میدان برود.

امریک لاپورت و ناتان آکه به دلیل مصدومیت در این بازی غایب خواهند بود و هنوز تکلیف رحیم استرلینگ مهاجم گلزن سیتی که در بازی برابر بیرمنگام و سیتی غایب بود، مشخص نیست.

در تیم برایتون هم وضعیت دنی ولبک، آرون کونولی و آدام لالانا که در بازی برابر نیوپورت غایب بودند، هنوز مشخص نیست و طارق لامپتی نیز نمی‌تواند در بازی امشب به میدان برود.

علیرضا جهانبخش هم که در جام حذفی برابر نیوپورت ۷۱ دقیقه برای تیمش بازی کرد، شاید با توجه به مصدومیت چند بازیکن تیمش بتواند باز هم در ترکیب اصلی قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار