تکرار ادعاهای بی اساس وزیر خارجه آمریکا درباره ایران

وزیر خارجه آمریکا امروز سه‌شنبه بار دیگر اظهارات بی‌اساسی را درباره کشورمان مطرح کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «مایک پمپئو» امروز سه‌شنبه بار دیگر ادعاهای بی اساسی را درباره کشومان مطرح کرد.

وی بار دیگر ایران را به همکاری با القاعده متهم کرد ه مدعی شد «گروه القاعده پایگاه جدیدی پیدا کرده که ایران است. عضو القاعدهدر ایران کشته شده و گروه القاعده از سه دهه پیش دارای روابط با ایران بوده است.»

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گزافه‌گویی‌های خود گفت «نادیده گرفتن تروریسم و موشک‌ها و مسیر روشن برای ایران به منظور دستیابی به سلاح هسته ای، آمریکا را در معرض خطر قرار داده است؛ از این رو ما با آن‌ها مقابله کردیم.»

پمپئو مدعی شد «به لطف تحریم ها، بودجه نظامی ایران به میزان ۲۴ درصد کاهش یافت. ما بیش از ۱۵۰۰ فرد و نهاد را مورد هدف قرار دادیم و  (ایران) را از ۷۰ میلیارد دلاری که در حمایت مالی از تروریسم، موشک‌های بالستیک و برنامه هسته‌ای استفاده می‌کرد، محروم کردیم.»

وی در ادعایی مضحک ایران را متهم به دست داشتن  در برنامه ریزی برای حملات ۱۱ سپتامبر متهم کرده و مدعی شد «ایران پناهگاه امن اعضای القاعده است و القاعده تلاش می‌کند تا از ایران حفاظت کند.»

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۹ ۲۳ دی ۱۳۹۹
سلاح هسته ای بهونه است. اینا با اسلامی بودن حکومت ایران مشکل دارند. چون اسلام مستقل بودن کشور رو از وابسته شدن به دیگران فراهم میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۳ دی ۱۳۹۹
این فردی که نمی شه بهش گفت انسان، اصلاً ارزش نداره و به زودی دیگه چهره اش رو هم نمی بینیم
آخرین اخبار