معاون اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان:

هیچ کمبود آردی در سیستان و بلوچستان نداریم

زنگنه گفت:در استان هیچ کمبود آردی نداریم و از لحاظ سرانه مصرف آرد در کشور بیشترین سرانه را استان ما دارد.

ماندانا زنگنه معاون اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، با اشاره به اینکه رفع مشکلات مردمی دغدغه همه مسئولین است گفت: همه دستگاهها در نظام اسلامی باید در کنار هم به مشکلات مردمی رسیدگی کنند.

او ادامه داد: بر اساس پیگیری های صورت گرفته افزایش سهمیه ای برای استان اختصاص دادیم .

معاون اقتصادی استانداری افزود:بدنبال ایجاد محدودیت تردد در سطح شهر‌ها از ۹ شب تا ۴ بامداد به دلیل وضعیت رنگ بندی شهر‌ها از لحاط کرونا هجوم مردم برای تهیه نان در بعد ظهر‌ها افزایش یافت که از شب گذشته با رفع منع تردد‌ها ساعات پخت خبازی‌ها هم افزایش پیدا کرد که این روند کاهش صفوف را با خود به همراه خواهد داشت.

وی افزود در استان هیچ کمبود آردی نداریم و از لحاظ سرانه مصرف آرد در کشور و تخصیص آرد به شهروندان بیشترین سرانه  را استان ما دارد و همچنین پایین ترین قیمت نان در کشور را هم استان ما دارد .

او  گفت :با توجه به قاچاق ارد و نان از استان به انسوی مرزها از دادستانی تقاضای ورود به موضوع را کردیم تا مانع خروج ارد و نان از مرزهای استان شود که جانشین دادستان هم قول پیگیری موضوع را دادند.

زنگنه افزود تفاوت قیمت ارد و نان از این سوی مرز تا انسوی مرز به حدی است که عده ای اقدام به قاچاق می کنند.

یکی از عمده دلایل ایجاد صف‌های طویل نانوایی‌ها در زاهدان  افزایش قیمت آرد در آینده است

خدابخشی رئیس اتحادیه آرد و نان زاهدان نیز اظهار داشت: یکی از عمده دلایل ایجاد صف‌های طویل نانوایی‌ها در زاهدان، ابلاغیه دولت مبنی بر افزایش قیمت آرد در آینده است. همین امر موجب افزایش چند برابری قیمت آرد شد به نحوی که نانوایی‌ها دیگر توان خرید آرد آزاد را نداشتند و در نتیجه شیفت‌های کاری پخت آن‌ها کاهش چشمگیری داشت.

او  افزود: عدم تخصیص مناسب سهمیه آرد نیز یکی دیگر از این عوامل محسوب می‌شود به نحوی که در زمان تقسیم سهمیه آرد شهرستان‌های استان، هیچ نماینده‌ای از سوی این اتحادیه و فرمانداری در جلسه معاونت اقتصادی استانداری حضور نداشته و این امر موجب تقسیم نامتوازن آرد شد و سهمیه کافی به‌کلانشهر زاهدان تخصیص پیدا نکرد.

رئیس اتحادیه آرد و نان زاهدان ادامه داد: افزایش سهمیه آرد جهت فعالیت کامل نانوایی‌ها در شیفت‎های کاری می‌تواند در رفع این مشکل موثر باشد. بازدید‌های سرزده متعددی در این مدت از نانوایی‌ها صورت گرفته و طی جلسات برگزار شده موارد لاز به نانوایان‌گوشزد شده، اما دولت نیز برای حل معضل باید تدبیر ویژه‌ای داشته باشد.

ورود دادستانی به حل مشکل صف های طولانی نان در زاهدان

قاضی حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان هم گفت: بی نظمی توزیع نان در مرکز استان و تشکیل صفوف طولانی آن سبب شد دادستانی بر حسب وظیفه قانونی خود و در دفاع از حقوق عامه مردم نسبت به این موضوع ورود پیدا کند.

احمد زاده افزود :برای حل معظل شکل گرفته به موضوع ورود کردیم تا هرچه سریع تر مشکلات مردمی حل شود .

او ادامه داد: سازمانها و ارگانهای ذیربط موظف به رفع مشکل شدند .

احمد زاده افزود: این روال ادامه خواهد داشت تا این مشکل و دیگر مشکلات مردمی حل شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار