افتتاح مرحله نخست نورپردازی پل تاریخی آق‌قلا

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از افتتاح مرحله نخست نورپردازی پل تاریخی آق‌قلا و تحویل آن به شهرداری به‌عنوان دستگاه بهره‌بردار خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، احمد تجری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان در حاشیه مراسم افتتاح مرحله نخست طرح نورپردازی پل تاریخی آق‌قلا گفت: مرحله نخست این طرح با حدود دو میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی اجرایی و به شهرداری به‌عنوان دستگاه بهره‌بردار واگذار شد.

او ادامه داد: پل تاریخی آق‌قلا علاوه ‌بر این‌که یکی از آثار تاریخی ارزشمند است هویت و جاذبه‌ای گردشگری برای شهرستان آق‌قلا است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان گفت: با حمایت فرمانداری و مدیریت شهری آق‌قلا ساماندهی جداره، نورپردازی عرشه و ضلع شرقی پل تاریخی اجرایی می‌شود.

تجری یادآور شد: پل تاریخی آق‌قلا با قدمت دوره صفویه در خردادماه سال ۱۳۵۱ با شماره ۹۱۹ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

امیرشیر توماج فرماندار شهرستان آق‌قلا نیز در این مراسم گفت: این پل یکی از آثار تاریخی حائز اهمیت شهرستان و استان گلستان است که باید به‌ نحو احسن در حفظ و نگهداری از آن کوشا باشیم.

او ادامه داد: با ساماندهی این پل تاریخی می‌توان جاذبه‌ای برای گردشگران و رونق اقتصادی برای ساکنین اطراف آن ایجاد کرد.

توماج گفت: ساماندهی آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری علاوه ‌بر جذب گردشگر موجب ترغیب سرمایه‌گذاران خواهد شد.

او گفت: اعتبارات مورد نیاز برای سنگ‌فرش عرشه و نورپردازی ضلع شرقی پل تاریخی آق‌قلا در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اختصاص خواهد یافت.

عبدالرزاق آخوند رهبر امام‌جمعه اهل سنت آق‌قلا هم گفت: از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان که اقداماتی را در راستای مرمت، احیا و معرفی آثار تاریخی آق‌قلا اجرایی کرده است، قدردانی می‌کنم.

امام‌جمعه اهل سنت آق‌قلا گفت: امیدواریم اقدامات حفاظتی و مرمتی میراث‌فرهنگی با همراهی فرمانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر برای آثار تاریخی آق‌قلا بیش‌ازپیش تداوم یابد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.