سرشماری زمستانی پرندگان مهاجر در زنجان آغاز شد

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان از آغاز طرح سرشماری زمستانی پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، رستمی رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: سرشماری زمستانی پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی در ۸ منطقه از جمله رودخانه‌ها، سد‌های طبیعی و خاکی زنجان به شیوه مشاهده مستقیم با حضور کارشناس و محیط بان به مدت سه روز اجرا می‌شود. 

او افزود: در این مقطع زمانی کارشناسان و محیط بانان با حضور در منابع آبی مختلف در استان زنجان، نسبت به مشاهده با دوربین‌های چشمی و تلسکوپی اقدام به سرشماری تعداد و نوع گونه و جنس آن می‌کنند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست زنجان گفت: امسال حدود ۱۰ هزار قطعه انواع پرنده آبزی و کنار آبزی وارد سایت‌های آبی استان زنجان شدند که آمار دقیق پس از سرشماری اعلام خواهد شد.

انواع پرندگان همچون خوتکا، اردک سرسبز، اردک سرحنایی، حواصیل خاکستری، کاکایی، چنگر و آبچیلک از آبان ماه امسال وارد استان زنجان شدند و تا فروردین سال آینده در سد‌ها، بند‌ها و آبگیر‌های مختلف استان زنجان از جمله سد فیله خاصه در منطقه شکار ممنوع در شهرستان زنجان، سد گلابر در شهرستان ایجرود و سد‌های قاهران که در ترکی به نام کهران معروف است و قره تپه در منطقه حفاظت شده سرخ آباد اتراق می‌کنند.
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.