لزوم توجه مسئولان به ترمیم سکونتگاه‌های غیر رسمی در شیراز

قائم مقام رئیس کل دادگستری فارس بر توجه مسئولان به ترمیم بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیر رسمی کلانشهر شیراز تأکید کرد و گفت: نهاد‌های اداری و ضوابط موجود در اجرای برنامه‌ها از ظرفیت و مشارکت‌های مردمی استفاده کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ربیع‌الله قربانی در نشست پیشگیری از جرائم و آسیب‌های حوزه شهری بر ایجاد مدیریت منسجم و یکپارچه در سطح محلات شهر، توجه به ظرفیت‌های محله‌ای و مشارکت‌های مردمی تاکید کرد و گفت: ستاد راهبری و مدیریت اشتغال محلات کم برخوردار به طور فعال این اهداف را دنبال کند.

او ضمن قدردانی از اقدامات، خلاقیت و ابتکارات معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به خصوص در زمینه پیشگیری از جرائم و آسیب‌های حوزه شهری عنوان کرد: یکی از آسیب‌های اجتماعی در بحث مدیریت شهری سکونتگاه‌های غیر رسمی و بافت‌های فرسوده بوده که با توجه به شهرنشینی بدون برنامه ریزی، کنترل و نظارت شکل گرفته است.

قربانی افزود: تورم زمین و مسکن، نبود تعادل در توزیع ثروت و قدرت به توسعه بافت‌های غیر رسمی دامن زده است که با توجه به این شرایط با محله‌های کم برخوردار در سطح حاشیه شهر مواجه هستیم.

قائم مقام رئیس کل دادگستری فارس بیان کرد: لازم است ستاد راهبردی مدیریت اشتغال محلات کم برخوردار این اهداف را دنبال کنند و با همفکری و هماهنگی لازم ضمن استفاده از نظریات نخبگان، کارشناسان و کارآفرینان با توانمند سازی محلات آسیب پذیر تا حد ممکن مشکلات و معضلات بوجود آمده را رفع، ترمیم و تعدیل کرده و از مشکلات جدید پیشگیری کنند.

او تحقق توانمند سازی محلات را در گرو انسجام، وحدت و هماهنگی بین دستگاه‌های اجرائی، انتظامی، قضایی و سازمان‌های مردم نهاد و همچنین ارتقاء امنیت محلات از طریق پلیس محله محور و گشت‌های انتظامی دانست و بیان کرد: ارتقاء امنیت محلات سبب جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال برای ساکنین این محلات خواهد شد.

قائم مقام رئیس کل دادگستری فارس با بیان این که شهرداری در توانمند سازی اقتصادی محلات نقش محوری و اساسی دارد، گفت: برای موفقیت و توسعه محلات، همکاری و هماهنگی تمام نهاد‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرائی لازم و ضروری است و شهرداری نیز در توزیع عادلانه تقسیم ثروت درسطح محلات شهر داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار