بازگشایی تالار‌های پذیرایی خراسان جنوبی با یک سوم ظرفیت

رئیس اتحادیه اغذیه فروشان، رستوران‌ها و تالار‌های پذیرایی خراسان جنوبی از بازگشایی تالار‌های پذیرایی با یک سوم ظرفیت خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، هر چه داشت و نداشت بعلاوه مبالغی که از دوست و آشنا قرض گرفته بود روی هم گذاشت تا بتواند شغلی راه بیندازد و در کنار آن برای چند نفر دیگر نیز اشتغال ایجاد کند. هنوز چند مدتی از آغاز به کار جدیدش نگذشته بود که سروکله ویروس منحوس کرونا پیدا شد.

کرونا که آمد کار و کاسبیش تخته شد و از همان روز آغاز کرونا تاکنون کرکره تالار‌ها پایین آمد و تاکنون هیچ درآمدی نداشتند و علاوه بر اینکه جای چک‌هایشان خالی است دغدغه پر کردن اقساط تسهیلات و بار منت و خجالت دیرکرد قرض‌های دوستان و آشنایان نیز روی دلش سنگینی می‌کند.

آری یکی از مشاغلی که بیشترین ضرر و زیان را از شیوع کرونا تاکنون داشته تالار‌ها و باشگاه‌های پذیرایی است. با تعطیلی هر تالار و باشگاهی ضرر و زیانی به چندین خانواده وارد شد و افراد زیادی بیکار شدند.

یکی از تالار دارن بیرجندی با بیان اینکه کرونا ضربه مهلکی بر این رسته شغلی وارد کرد گفت: متاسفانه از آغاز کرونا تالار‌ها بسته شدند و این تعطیلی خسارت جبران ناپذیری برای افراد شاغل در این حرفه داشته و همه چک‌های آن‌ها برگشت خورده است.

او افزود: هرچند در زمان کرونا برگزاری مراسم حتی با ظرفیت کم در تالار‌ها ممنوع بود، اما مردم به صورت زیرزمینی مراسم عروسی و شادی خود را در خانه‌ها و باغ‌ها برگزار می‌کردند در حالی که اگر همین مراسم با ظرفیت کم در تالار‌های پذیرایی برگزار می‌شد هم آسیب ابتلای کرونا کمتر بود و هم این تعداد از کارگران تالار‌ها بیکار نمی‌شدند.


بیشتر بخوانید


حال از دیروز دستور بازگشایی تالار‌ها با ظرفیت یک سوم ابلاغ شده است و محمودآبادی رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان، رستوران‌ها و تالار‌های پذیرایی خراسان جنوبی نیز از ابلاغ بازگشایی تالار‌ها خبر داد و گفت: طبق مصوبات کشوری دستور بازگشایی تالار‌ها با یک سوم ظرفیت از دیروز ابلاغ شده است.

او با بیان اینکه این بازگشایی صرفه اقتصادی زیادی برای تالار‌ها ندارد چرا که تالار‌های بزرگ با وجود ظرفیت زیاد باید مراسم با یک سوم ظرفیت برگزار کنند، گفت: در تالار با ظرفیت دو هزار نفر تنها باید بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر حضور داشته باشند.

محمودآبادی بیان کرد: در حال حاضر تالار‌ها نسبت به ثبت نام برای برگزاری مراسم اقدام می‌کنند و به احتمال زیاد از اول بهمن مراسمات برگزار خواهد شد.

رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان، رستوران‌ها و تالار‌های پذیرایی خراسان جنوبی گفت: فضای اکثر تالار‌های استان بزرگ است و از طرفی مردم هم به این نتیجه رسیده که برای برگزاری مراسم تنها ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر میهمان دعوت کنند که امید است با این فرضیه و رعایت دستورالعمل های بهداشتی مشکلی پیش نیاید و نکات بهداشتی به خوبی اجرا شود.

او ادامه داد: از آغاز کرونا تاکنون خسارت سنگینی بر تالار‌ها وارد شده و صاحبان تالار‌های پذیرایی با شیوع کرونا به صورت خودجوش نسبت به تعطیلی اقدام کردند تا در حفظ سلامتی مردم و قطع زنجیره کرونا سهیم باشند.

محمودآبادی عنوان کرد: برگزاری مراسم با میهمانان محدود در تالار‌های پذیرایی به هیچ عنوان صرفه اقتصادی ندارد، اما این کار ضمن اینکه از برگزاری مراسم و جشن‌های عروسی در خانه‌های کوچک و باغ‌ها جلوگیری می‌کند بسیاری از اصناف را هم پوشش اقتصادی می‌دهد و قابل نظارت است.

رئیس اتحادیه اغذیه‌فروشان، رستوران‌ها و تالار‌های پذیرایی خراسان جنوبی در پاسخ به اینکه آیا تسهیلات دولتی مرحمی بر درد تالار‌ها بود یا خیر، گفت: متاسفانه بسیاری از تالار‌های ما از این تسهیلات نتوانستند استفاده کنند چرا که هزینه باز پرداخت آن و مدت زمان کوتاه شروع اقساط از توان این صنف خارج بود و از این رو می‌طلبد دولتمردان بیشتر به فکر این قشر باشند و با پرداخت تسهیلات کم بهره و بلند مدت آن‌ها را در جبران ضرر و زیان حمایت کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار