ورود اولین مرغ‌های پرورشی نژاد آرین به چرخه مصرف

اولین مرغ‌های پرورش یافته نژاد آرین به چرخه مصرف شهرستان قاینات وارد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، محمودی رئیس شبکه دامپزشکی قاینات با بیان اینکه حدود ۷۵ هزار قطعه مرغ پرورشی به شهرستان حمل شده است گفت: نژاد آرین تنها جوجه گوشتی قابل پرورش در سالن‌های مرغداری است که کشور بدون هیچگونه وابستگی به واردات رده‌های بالا دستی نظیر مرغ مادر اجداد و حتی لاین قادر به تولید آن است.

او افزود: همچنین به دلیل وزن گیری مناسب این نژاد در هفته‌های ابتدای پرورش و پایین بودن وزن نهایی آن باعث بهبود ضریب تبدیل نهاده و خوراک مصرفی به پروتئین می‌شود.

محمودی عنوان کرد: در نژاد‌های سنگین اغلب در انتهای دوره پرورش میزانی از خوراک و نهاده مصرفی تبدیل به چربی شده و در مقیاس کشوری با توجه به مشکلات تامین نهاده‌های خوراک طیور از خارج کشور بخشی از آن به هدر می‌رود.


بیشتر بخوانید


رئیس شبکه دامپزشکی قاینات اظهار کرد: از نظر احتیاجات پرورشی، حساسیت به بیماری‌ها و همچنین مصرف دارو، تفاوت عمده‌ای میان این نژاد و سایر نژاد‌های پرورشی وجود ندارد.

او بیان کرد: امید است با افزایش حمایت‌ها از پرورش این نژاد و اجرای درست مصوبات در ارائه مشوق‌ها به پرورش دهندگان، در آینده شاهد افزایش سهم این نژاد در سفره خانوار‌های ایرانی باشیم.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.