شاعر و منتقد ادبی:

سرودن برای نوجوانِ امروز، کاری حساس و دشوار است

موسویان گفت: با پیشرفت فنّاوری و تکامل شیوه‌های نوین ارتباطی و گسترش فضای مجازی و تبادل اطلاعات، سرودن برای نوجوانِ امروز، کاری حساس و دشوار است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، انسیه موسویان شاعر و منتقد ادبی کشور در ششمین نشست مجازی گروه حال خوش خواندن کانون پرورش فکری خوزستان گفت: از آنجا که رسالت کانون پرورش فکری بر پایه‌ فعالیت‌های کتاب محور تعریف می‌شود، نشست‌های نقد و بررسی کتاب می‌توانند راهگشای بسیاری از نویسندگان و شاعران کانون، در زمینه خلق آثار موفق باشند.

او افزود: با پیشرفت فنّاوری و تکامل شیوه‌های نوین ارتباطی و گسترش فضای مجازی و تبادل اطلاعات و همچنین به وجود آمدن مجال علم‌اندوزی و پیشرفت فکری و ذهنی در نوجوانان، به نظر می‌رسد که سرودن شعر برای آنان و نزدیک شدن به خط فکری آنها، کاری حساس و دشوار است.

موسویان با اشاره به اینکه فرصت تعامل و تبادل‌نظر با مخاطب، اتفاقی خجسته و مؤثر برای هر مؤلف است، بیان داشت: مجالی که از سوی سلسله نشست‌های حال خوش خواندن در کانون خوزستان ایجاد می‌شود، بسیار مغتنم و ارزشمند است، چراکه می‌تواند نکات مؤثری را ازطرف مخاطبان به مؤلف گوشزد کرده و به او در تألیف کتاب‌های بعدی کمک کند.

مدیرکل واحد آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در ادامه توجه به مطالعه در میان مربیان و کودکان و نوجوانان را امری ضروری دانست و اظهار داشت: بهترین لحظات زندگی هر فرد، لحظاتی است که با مطالعه می‌گذرند؛ ادبیات می‌تواند نجات‌بخش نسل‌ها باشد، چراکه مفاهیم نهفته در ادبیات ایران‌زمین سرشار از نکات اخلاقی و انسانی و الهی است.

بر اساس این گزارش، این نشست با نقد و بررسی کتاب «چهارشنبه‌های بستنی» توسط مربیان کانون خوزستان ادامه پیدا کرد و طیبه پور بصیری، نعیمه عامری فلیحی، لیلا سپهری، فاطمه رشیدی، زینب خورشیدی، سکینه ظهراب زاده و پوران الهی فر، از مربیان ادبی و فرهنگی مراکز کانون پرورش فکری خوزستان، به بیان نقطه نظرات خود پیرامون این کتاب پرداختند.

فونت و تصویرگری کتاب، طرح جلد، آرایه‌ها و مفاهیم، اندیشه‌ها و تفکرات غالب، ارتباطات عمودی و افقی، و تناسب گروه سنی مخاطب با قالب و طول و محتوای اشعار از جمله موارد برجسته کتاب «چهارشنبه‌های بستنی» بود که در این نشست از سوی مربیان و اعضای کانون خوزستان نقد و بررسی شد.

ششمین نشست نقد کتاب، با موضوع بررسی کتاب چهارشنبه‌های بستنی، سروده انسیه موسویان، با حضور مؤلف کتاب، مدیرکل کانون پرورش فکری استان خوزستان، معاون و کارشناسان فرهنگی، هنری، ادبی و جمع گسترده‌ای از مربیان واحد‌های مختلف کانون خوزستان به‌صورت مجازی برگزار شد.

گروه مجازی حال خوش خواندن متشکل از کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از سوی واحد آفرینش‌های ادبی، در تیرماه ۱۳۹۹ آغاز به کار کرده و با برپایی جلسات ماهانه نقد کتاب، میزبان مربیان علاقه‌مند به این حوزه از ادبیات است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.