تعداد خانه‌های هلال زنجان به ۱۱۳ باب رسید

سرپرست جمعیت هلال احمر زنجان گفت: با افتتاح یک خانه هلال در روستای اندآباد سفلی، تعداد خانه‌های هلال استان زنجان به ۱۱۳ مورد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، طاهری سرپرست جمعیت هلال احمر زنجان گفت: با توجه به سیل خیز بودن  روستای اند آباد سفلی سیل بیشتر از زلزله در این منطقه رخ داده است.

او افزود: با توجه به اینکه اهالی این منطقه متعدد تجربه سیل داشته اند، در نقطه‌ای از کشور که سیل جاری می‌شود کاملا این هموطنان سیل زده را درک می‌کنند.

طاهری گفت: با ارائه آموزش‌های مورد نیاز امدادی به اهالی روستا از سنین کودکی تا بزرگسالی، این افراد بهره‌مند از آموزش تا رسیدن نیرو‌های امدادی در حوادث می‌توانند اقدام به امدادرسانی و مدیریت حادثه کنند.

سرپرست جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: خانه‌های هلال در موضوع‌های امداد و نجات و آموزش کمک‌های اولیه فعالیت می‌کنند و همه اعضای روستا می‌توانند عضو هلال احمر شوند.

او افزود: با همکاری اهالی روستای اندآباد سفلی می‌توانیم آموزش‌های همگانی و امدادی را رایگان ارائه دهیم تا در صورت وقوع حادثه  بتوانند اقدامات اولیه را تا زمان رسیدن نیروهای امدادی انجام دهند.

طاهری گفت: با بهره مندی آموزش‌های مورد نیاز برای جوانان روستا آن‌ها می‌توانند به عنوان داوطلب در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای خدمات مورد نیاز برای افراد متاثر از حوادث را ارائه دهند.

آئین افتتاح خانه هلال در روستای اندآباد سفلی شهرستان زنجان با حضور اهالی روستا، دهیار، اعضای شورای اسلامی و معتمدین محلی انجام شد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.