معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری:

تعصبات قومی و قبیله‌ای نباید موجب شود تا اخلاق را در انتخابات زیر پا بگذاریم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه نباید تعصبات قومی و قبیله‌ای موجب شود تا اخلاق را در انتخابات زیر پا بگذاریم گفت: ایرادات و مشکلات انتخابات در استان ناشی از تعصبات قومی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، جعفر مردانی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حجاب و عفاف یکی از دغدغه‌های مسئولان فرهنگی در استان است اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف در موضوع عفاف و حجاب وظایف درون‌سازی و برون‌سازی دارند.

او افزود: متاسفانه ادارات و ارگان‌هایی که قدرت و بنیه مالی قوی دارند در حوزه عملکرد عفاف و حجاب پاسخگو نبودند و همراهی و همکاری لازم را با مجموعه استانداری نداشتند که در صورت ادامه این روند برخورد لازم صورت خواهد گرفت.

مردانی با اشاره به عملکرد ضعیف برخی ادارات و ارگان‌ها در بحث عفاف و حجاب اضافه کرد: با این عملکرد در این حوزه به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم، برای نتیجه‌بخش بودن اقدامات نیازمند تعامل بین‌بخشی هستیم.


بیشتر بخوانید


او ادامه داد: بررسی عملکرد ادارات و ارگان‌ها در حوزه عفاف و حجاب بر اساس چک لیست‌های تعیین شده و برنامه‌های تعریف شده صورت گرفت.

مردانی با بیان اینکه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت چهار رکن اساسی در مسئله انتخابات است گفت: این موضوعات باید سرلوحه کار مجریان و دست‌اندارکاران انتخابات قرار بگیرد.

او با اشاره به اینکه خوشبختانه انتخابات ادوار گذشته در چهارمحال و بختیاری در سلامت و امنیت برگزار شد افزود:، اما در برخی از حوزه‌های انتخابیه یکسری ایرادات جزئی در روند انتخابات خدشه وارد کرد که ناشی از تعصبات قومی و قبیله‌ای در این شهرستان‌ها است.

مردانی با تاکید بر اینکه نباید تعصبات قومی و قبیله‌ای موجب شود اخلاق را در انتخابات زیر پا بگذاریم، یادآور شد: باید نسبت به مقوله فرهنگ‌سازی در این مناطق توجه ویژه‌ای صورت بگیرد تا شاهد مسائل و مشکلات ادوار گذشته در انتخابات نباشیم.

او با اشاره به اینکه آسیب‌شناسی انتخابات ادوار گذشته در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: این مسائل باید چراغ راه آینده بوده و نمایندگان باید تابع فرامین مقام معظم رهبری باشند، انتصابات در رده‌های مدیریتی نباید به اسم یک نماینده و یا یک جریان تمام شود، زیرا تغییر و تحولات مدیریتی یک امر عادی است و باید همه در توسعه استان گام برداریم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.