مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی:

افراد دارای خون‌های نادر به یاری بیماران بشتابند

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: از کسانی که دارای گروه‌های خونی نادر هستند درخواست می‌کنیم با مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون به یاری هم نوعان خود بشتابند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید عبداللهی مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تا پایان آذر ماه ۸۱ هزار و ۱۲۹ نفر جهت اهدای خون به پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کرده اند که از این میزان ۵۹ هزار و ۷۷۷ نفر از موفق به اهدا و ۲۱ هزار و ۳۵۲ نفر مابقی هم با تشخیص پزشک معاف از اهدا شده اند.

او افزود: میزان حضور و اهدا از ابتدای فروردین ماه تا پایان آذر ماه امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد کاهش داشته و نگرانی را بابت کمبود خون و ذخایر خونی ایجاد کرده است.
 

بیشتر بخوانید


مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: پایگاه‌های اهدای خون به‌صورت مستمر ضدعفونی می‌شود و کار خونگیری هم با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

عبداللهی با بیان این مطلب که زندگی دارندگان گروه‌های خونی نادر همانند مردم عادی است، بیان کرد: ممکن است تغییرات ژنتیکی ناشی از ازدواج‌های فامیلی و یا تغییرات محیطی که به دنبال شرایط جغرافیایی ویژه حاصل می‌شود، موجب شود گروه خونی نادر در یک خانواده و در یک نژاد بیشتر دیده شود.

او با تاکید بر نیاز خراسان رضوی به خون های نادر، تصریح کرد: به افرادی گروه خونی نادر می‌گویند که مشابه خون آن‌ها فقط در هر ۵۰ تا ۱۰ هزار نفر یک مورد موجود است و درخواست ما از تمامی آقایان و بانوان دارای تمامی گروه‌های خونی به‌ویژه موارد نادر این است که در امر انسانی اهدای خون بیش از پیش مشارکت کنند و با اهدای خون خود زندگی را به نیازمندان هدیه کنند.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.