شارژ عناصر مخفی داعش با دلار‌ها و تسلیحات آمریکایی برای قطع جاده راهبردی «تهران - مدیترانه» + تصاویر

جاده «تهران - مدیترانه» خواب را از آمریکایی‌ها گرفته و حالا آنان با حمایت از تروریست‌های داعش در مرز‌های مشترک عراق و سوریه به دنبال قطع این مسیر استراتژیک هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مناطق غربی استان دیرالزور و شرق استان حمص در محور جنوب شرق سوریه با وجود عملیات‌های متعدد نیرو‌های سوری و رزمندگان جبهه مقاومت همچنان به هسته‌های خاموش گروهک تروریستی داعش آلوده هستند.

در هفته‌ها و ماه‌های گذشته عناصر مخفی داعش میزان تحرکات خود را به ویژه در مناطق غربی استان دیرالزور افزایش دادند و چندین عملیات و کمین را انجام دادند و ده‌ها تن از ساکنان و رزمندگان در جریان حملات در این محور شهید و زخمی شدند.

هدف قرار دادن اتوبوس مسافربری در نزدیکی شهر «کباجب» در حدفاصل مسیر «دیرالزور - تدمر» که منجر به شهادت ۳۰ تن و زخمی شدن تعداد دیگری شد، جدیدترین حمله گروهک تروریستی داعش در این محور به شمار می‌آید که هفته گذشته به وقوع پیوست.

شارژ عناصر مخفی داعش با دلار‌ها و تسلیحات آمریکایی برای قطع جاده راهبردی «تهران - مدیترانه»

بیابانی و صحرایی بودن مناطق غربی استان دیرالزور و مناطق شرقی استان حمص به محلی مناسب برای رشد و آمورش عناصر مخفی داعش تبدیل شده و به تروریست‌ها کمک کرده در این محدوده وسیع به دور از دید نیرو‌های سوری و مقاومت تجدید قوا و جولان دهند.

از مجموع مساحت ۱۹ هزار کیلومتر مربعی جنوب، جنوب شرق و شرق استان حمص و جنوب و غرب استان دیرالزور، حدود ۵ هزار کیلومتر مربع به عناصر مخفی داعش آلوده و سایر مناطق در کنترل و اشراف نیرو‌های ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت است.

حدفاصل جنوب منطقه السخنه تا حومه شهر تدمر در استان حمص و مناطق هم مرز با استان دیرالزور بیشترین مناطق آلوده محسوب می‌شوند و این بخش‌ها نقطه هدف تروریست‌های داعش برای ایجاد ناامنی به شمار می‌آیند.

شارژ عناصر مخفی داعش با دلار‌ها و تسلیحات آمریکایی برای قطع جاده راهبردی «تهران - مدیترانه»

با بیشتر شدن تحرکات و حملات تروریست‌های مخفی داعش در مناطق جنوبی و غربی استان دیرالزور و جنوب و شرق استان حمص، نیرو‌های ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت با همکاری نظامیان روسیه در هفته‌های اخیر عملیات‌هایی را در این محدوده برای پاکسازی مناطق آلوده ترتیب دادند.


بیشتر بخوانید

همزمان با عملیات نیرو‌های سوری و مقاومت در این مناطق مهم و حساس، رزمندگان بسیج مردمی و نیرو‌های ارتش عراق نیز عملیاتی را در نقاط هم مرز با این محور (جنوب و جنوب شرق سوریه) برای شناسایی عناصر مخفی داعش انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عملیات بسیج مردمی و ارتش عراق برای پاکسازی مناطق آلوده از لوث وجود تروریست‌های داعش در محور «وادی حلفایا و ...» در مرز‌های مشترک با سوریه انجام شده است.

شارژ عناصر مخفی داعش با دلار‌ها و تسلیحات آمریکایی برای قطع جاده راهبردی «تهران - مدیترانه»

عناصر مخفی داعش در ماه‌های اخیر تلاش زیادی کردند با افزایش تحرکات در محور شرقی و جنوب شرقی استان حمص (جنوب سوریه و مرز‌های مشترک با عراق) راه را برای نفوذ گسترده به استان الانبار عراق باز کنند، اما ناکام ماندند و در حال حاضر توان خود را برای ایجاد ناامنی در این محور با انجام عملیات‌های محدود متمرکز کرده اند.

به گفته منابع میدانی، عملیات نیرو‌های عراقی در مناطق هم مرز با نقاط آلوده در استان دیرالزور و حمص با هدف تکمیل عملیات نیرو‌های ارتش سوریه صورت گرفته است تا فشار بر هسته‌های مخفی گروهک تروریستی داعش افزایش یابد.

مناطق هم مرز با نقاط آلوده در جنوب و جنوب شرق سوریه در حدفاصل غرب و جنوب غرب استان الانبار (گذرگاه القائم تا الولید) واقع شده اند و با جنوب استان دیرالزور و جنوب و جنوب شرق استان حمص حدود ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک دارند و به همین دلیل عملیات در این محور از خاک عراق تاثیری مستقیم بر تحولات میدانی در مناطق آلوده سوریه دارد.

شارژ عناصر مخفی داعش با دلار‌ها و تسلیحات آمریکایی برای قطع جاده راهبردی «تهران - مدیترانه»

این نوار مرزی مشترک میان دو کشور بیابانی است و فرصت را برای هسته‌های مخفی گروهک تروریستی فراهم کرده که به صورت دو طرفه میان مناطق آلوده جنوب شرق و جنوب سوریه (بادیه حمص، وادی الولیج، طار الصرایم و زبیه) و غرب و جنوب غرب استان الانبار عراق تردد داشته باشند و از این مسیر به عنوان نقطه امن برای افزایش تحرکات و انجام حملات استفاده کنند.

یکی از عواملی مهمی که باعث افزایش توان عناصر مخفی داعش برای انجام حملات در جنوب و جنوب شرق سوریه و مناطق هم مرز در خاک عراق شده حضور نیرو‌های اشغالگر آمریکایی در منطقه التنف (جنوب استان حمص) و مرکز و غرب استان الانبار است که به صورت مداوم تروریست‌های داعش را در این محور شارژ مالی و تسلیحاتی می‌کنند.

شارژ عناصر مخفی داعش با دلار‌ها و تسلیحات آمریکایی برای قطع جاده راهبردی «تهران - مدیترانه»

مسیر راهبردی «تهران - مدیترانه» از مرز‌های مشترک عراق (گذرگاه القائم در استان الانبار) با سوریه (گذرگاه البوکمال در جنوب استان دیرالزور و استان حمص) می‌گذرد و همین مسئله آمریکایی‌ها را به واهمه و وحشت انداخته است.

 آمریکایی‌ها با حمایت علنی از عناصر مخفی داعش در تلاش هستند مرز‌های مشترک عراق و سوریه (استان‌های دیرالزور، حمص و الانبار) را ناامن و این مسیر راهبردی تهران - مدیترانه را قطع کنند چرا این جاده مناسبات اقتصادی را ۱۸۰ درجه به سود مردم منطقه تغییر می‌دهد.

منبع: مشرق

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Mehrdad
۱۵:۲۹ ۲۴ دی ۱۳۹۹
با سلام و درود خدمت رزمندگان جبهه ی مقاومت خدا قوت شیرمردان بهشتی راه تان ادامه دارد
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۰۴ ۲۴ دی ۱۳۹۹
همان طور که سردار قاانی فرمودند اینبار استخوان امریکای ها را خرد می کنیم بعد انهارا از منطقه اخراج می کنیم.
آخرین اخبار