سناتور مورفی: ترامپ برای سکوت در برابر حامیان خود مستحق استیضاح است

سناتور ایالت کنتیکت آمریکا استیضاح دونالد ترامپ را به دلیل سرباز زدن از آرام کردن هواداران خشمگینش خواستار شد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کریس مورفی، سناتور ایالت کنتیکت آمریکا معتقد است دونالد ترامپ به دلیل سکوت در برابر هواداران خشمگین خود که کنگره را هدف حمله قرار دادند، مستحق استیضاح است.

کریس مورفی در پیامی در حساب توئیتری خود آورد: ترامپ در لحظات حساس از دستور توقف به اقدام جمعیت (حامیان خود) امتناع کرد.

این سناتور آمریکایی در ادامه به گزارش روزنامه واشنگتن پست استناد کرد که در آن گفته می‌شود ترامپ از پذیرفتن توصیه اطرافیان خود برای دعوت به آرامش حامیانش خودداری کرده است.

سناتور کنیتکت در پایان اینگونه نتیجه گیری می‌کند که همین مسئله ترامپ را مستحق استیضاح در سنا می‌کند.

استناد دموکرات‌ها برای به جریان انداختن دوباره طرح استیضاح ترامپ به حملات اخیر به کنگره آمریکاست که به گفته آن‌ها اعتبار این کشور در عرصه بین المللی را لکه دار کرده و دموکراسی این کشور را زیر سوال برده است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر با ارسال نامه‌ای به قانونگذاران اعلام کرد طرح استیضاح ترامپ روز دوشنبه در کنگره مطرح خواهد شد. دو روز درباره این طرح گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد شد و در نهایت روز چهارشنبه رای گیری درباره آن انجام می‌شود.

در کنار طرح استیضاح کنگره، مجلس نمایندگان در نظر دارد حال که طرحی غیرالزام آور تصویب شده از مایک پنس، معاون ترامپ و وزرای کابینه بخواهد بر اساس متمم ۲۵ قانون اساسی ظرف یک روز رئیس جمهور را از قدرت عزل کنند. بر اساس این متمم اعضای کابینه در صورتی که رئیس جمهور را فاقد صلاحت روحی و جسمانی بدانند، می‌توانند او را از کار برکنار و معاون اول را جایگزین او کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار