دهیاران مقاوم‌سازی مسکن در روستا‌ها را پیگیری کنند

 بخشدار مرکزی مرند گفت: دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی مقاوم‌سازی مسکن در روستا‌های این شهرستان را برای مقابله با خسارت‌های احتمالی حوادث طبیعی به صورت جدی پیگیری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، نیک‌نفس بخشدار مرکزی مرند در نشست هم اندیشی دهیاران بخش مرکزی این شهرستان با قدردانی از عملکرد بنیاد مسکن در مقاوم سازی و بهسازی روستاها، گفت: شورا‌ها و دهیاران می‌توانند با بهره‌گیری از خرد جمعی در پیشبرد امور شهری و روستایی موثر باشند.

او گفت: دهیاران و اعضای شورا‌ها با حضور خود در صحنه مقاوم سازی و بهسازی روستاها، وظیفه مهمی در توسعه پیشبرد اهداف و رشد منطقه خود بر عهده دارند.

 منبتی مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مرند نیز در این جلسه با ارائه آمار و عملکرد فعالیت‌های انجام شده توسط بنیاد مسکن در بخش مرکزی مرند گفت: درصد پایین مقاوم سازی مسکن در سطح روستا‌ها جای نگرانی داشته و دهیاران و شورا‌ها نیاز است نسبت به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی احداث خانه‌های مقاوم در روستا‌ها و تشویق هرچه بیشتر مردم به اخذ پروانه و ترویج استفاده از تسهیلات بازسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی اقدام کنند.

 منبتی افزود: دهیاران باید روستاییان را مجاب کنند تا سریعا نسبت به مقاوم کردن خانه‌های خود در برابر سوانح طبیعی اقدام کنند  و در حفظ و نگهداری طرح‌های عمرانی اجرا شده تلاش بیشتری کنند.

او با بیان این‌که با مشارکت جمعی شوراها، دهیاران و بنیاد مسکن، توسعه مناطق شهری و روستایی فراهم می‌شود،گفت: همه ما باید با رعایت مواردی مانند جلب مشارکت مردم، شناخت خوب از وظایف، پاسخگو بودن، قانون‌مدار بودن، تعامل خوب با مردم، دوری از اختلاف و روحیه کار گروهی، در پیشبرد امور روستایی و شهری موفق عمل کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار