دروازه عتبات عالیات، سال‌ها در انتظار راه استاندارد

با توجه به اینکه توسعه استان ایلام در گرو راه‌هاست؛ چهار بانده کردن محور ایلام - حمیل - کرمانشاه به عنوان اصلی‌ترین محور اربعین و عتبات عالیات استان و کشور به شمار می‌آید و بایستی مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ مسیر مواصلاتی ایلام-کرمانشاه یکی از پرترددترین راه‌های مواصلاتی استان ایلام به حساب می‌آید و با توجه به این‌که استان ایلام را به مرکز کشور متصل می‌کند از اهمیت بالایی برخوردار است؛ به طوری که طی سال‌های اخیر شاهد اقداماتی جهت بهسازی این مسیر از سوی نهاد‌های ذی‌ربط بوده‌ایم.

می‌توان گفت در حوزه توسعه راه‌های مواصلاتی ایلام، یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که کلید خورده؛ ساخت آزاد راه ایلام- کرمانشاه است.

با توجه به اهمیت پروژه چهار بانده کردن ایلام- کرمانشاه در پیشرفت استان و با در نظر گرفتن این‌که راه‌های مواصلاتی، تاثیر چشمگیری در توسعه اقتصادی و خروج از بن‌بست جغرافیایی هر منطقه دارند؛ ضروری است پروژه مذکور به طور ویژه جزو برنامه‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و هم چنین مسوولان استانی قرار داشته باشد و مسوولین استانی به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

توسعه بیشتر استان در گرو بهره برداری از آزاد راه ایلام - کرمانشاه

رجبی یکی از شهروندان ایلامی گفت: چهار بانده کردن ایلام- کرمانشاه یکی از مهم‌ترین مطالبات مردم استان ایلام است و انتظار ما از مسوولین مربوطه این است با به پایان رساندن این پروژه مهم، استان ایلام را که به دروازه عتبات عالیات در کشور مشهور است، به سوی توسعه بیشتر پیش ببرند.

او افزود: ضروری است مسوولان چهار بانده کردن مسیر ایلام- کرمانشاه که موجب سهولت در تردد زوار و همچنین صادرات کالا از مرز بین‌المللی مهران است را مورد توجه قرار داده و در اولویت پروژه‌های عمرانی قرار دهند.

لزوم توجه بیشتر مسوولین استانی به پروژه

احمدی  از شهروندان ایلام گفت: پروژه چهاربانده کردن ایلام- کرمانشاه متأسفانه آن‌گونه که باید مورد توجه مسوولین قرار نگرفته و همین امر سبب شده تکمیل این پروژه به کندی پیش رود.

او اظهار کرد: باتوجه به این‌که این مسیر مواصلاتی یکی از پرترددترین راه‌های استان ایلام به شمار می‌رود، سالانه شاهد سوانح جاده‌ای در این مسیر هستیم و از مسوولین انتظار داریم این طرح عمرانی را بیشتر مورد توجه خود قرار دهند تا مشکلات تردد و حوادث در این مسیر خاتمه یابد.

دروازه عتبات عالیات، سال‌ها در انتظار راه استاندارد

تکمیل سریع‌تر پروژه در صورت نبود مشکلات اعتباری

شریفی‌راد مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور در استان ایلام گفت: قطعه اول مسیر حمیل به پایانه مرزی که از مسیر‌های اصلی ارتباطی استان ایلام به شمار می‌رود؛ ۷۸ کیلومتر است که ۳۰ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان کرمانشاه قرار دارد و توسط اداره کل راه و شهرسازی استان در دستور مطالعه برای چهاربانده کردن قرار دارد.

او با اشاره به این‌که تا این مرحله از پروژه ۲۴۰ میلیارد تومان هزینه شده است، ادامه داد: در صورت تامین اعتبار روند ساخت این آزادراه سرعت بیشتری خواهد گرفت.

مدیر حوزه طرح‌های شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور در استان ایلام ادامه داد: محور ایلام- حمیل- کرمانشاه به عنوان اصلی‌ترین محور اربعین و عتبات عالیات استان و کشور، سالانه محل تردد میلیون‌ها زائر است و این امر ضرورت بهسازی این مسیر را دوچندان کرده است.

کاهش سوانح رانندگی در ایلام

علی رغم وجود پتانسیل‌های فراوان در استان ایلام، راه‌های مواصلاتی آن از وضعیت مطلوبی برخوردار نبوده و سالانه شاهد تلفات زیادی در محور‌های مواصلاتی استان ایلام هستیم و از این رو این استان برای توسعه همه جانبه نیازمند وجود راه‌های استاندارد و ایمن است.

از سوی دیگر با توجه به این‌که عدم استاندارد راه‌های مواصلاتی سبب افزایش سوانح رانندگی می‌شود؛ بهسازی این راه‌ها می‌تواند به کاهش آمار تصادف و تلفات جاده‌ای در استان منجر شود.

منبع:فارس

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.