مسلح شدن نیرو‌های گارد ملی آمریکا برای کمک به برقراری امنیت پیش از مراسم تحلیف

نیرو‌های گارد ملی آمریکا برای کمک به برقراری امنیت منطقه پیش از مراسم تحلیف جو بایدن مسلح شدند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دو مقام آمریکایی روز سه شنبه گفتند که ۱۰ هزار سرباز گارد ملی برای کمک به برقراری امنیت منطقه پیش از مراسم تحلیف جو بایدن، رئیس جمهور منتخب به واشنگتن دی سی وارد شده اند.

تصمیم رایان مک کارتی، فرمانده ارتش آمریکا در حالی است که اف بی آی نسبت به برنامه ریزی اعتراضات مسلحانه در واشنگتن در آستانه مراسم تحلیف ۲۰ ژانویه هشدار داده است.

مقامات آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، گفته اند که نیرو‌های گارد ملی که به امنیت ساختمان کنگره کمک می‌کنند همگی مسلح هستند. یکی از مقامات گفت نیرو‌ها اولین خط دفاعی نخواهند بود و از نهاد‌های اجرای قانون حمایت خواهند کرد، اما با توجه به تهدید‌های موجود در پایتخت، نیرو‌ها برای دفاع از خود به سلاح مجهز شده‌اند.

ژنرال دانیل هوکانسون، رئیس دفتر گارد ملی روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که انتظار دارد تا روز شنبه حدود ۱۰ هزار سرباز در واشنگتن برای تأمین امنیت، تدارکات و ارتباطات مستقر شوند.

اگرچه کمیته تحلیف رئیس جمهور منتخب مسئولیت تأمین امنیت این رویداد را بر عهده ندارد، اما در صورت نیاز به نیرو‌های پشتیبانی بیشتر، پیمانکاران، تجهیزات یا امنیت خصوصی تکمیلی، در روز‌های اخیر تلاش‌های خود را برای جمع آوری کمک مالی تقویت می‌کند.

گارد ملی مجاز به فرستادن حداکثر ۱۵۰۰۰ سرباز به واشنگتن است و بازدید گردشگران از بنای یادبود واشنگتن تا ۲۴ ژانویه ممنوع است.

پیش از این اعلام شده بود تا روز شنبه انتظار می‌رود حدود ۱۵ هزار نیروی گارد ملی در واشنگتن دی سی باشند تا بعد از حمله مرگبار هفته گذشته به محافظت از پایتخت آمریکا و مراکز دولتی آن کمک کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار