معاون امور صنایع وزارت صمت:

ورود جهاد دانشگاهی به تولید سیستم رانش واگن‌های مترو کار بزرگی است

صادقی نیارکی گفت: ورود جهاد دانشگاهی به طراحی و تولید این سیستم کار بزرگی است و وزارت صمت ماموریت پشتیبانی توان فنی و مهندسی آن را بر عهده دارد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت و حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی صبح امروز (چهارشنبه، ۲۴ دی) از روند اجرای پروژه طراحی و تولید سیستم رانش واگن‌های مترو در واحد علم و صنعت جهاد دانشگاهی بازدید کردند.

در ابتدای این بازدید حمیدرضا طیبی، رئیس جهاد دانشگاهی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی و طرح و پروژه‌های در دست انجام این نهاد به ویژه اجرای پروژه طراحی و تولید سیستم رانش واگن‌های مترو پرداخت و اظهار کرد: کار خوبی که در این پروژه شروع ‌شده نباید متوقف شود و با تولید انبوه واگن‌های مترو می‌توانیم دانش و فناوری کسب‌شده را حفظ کرده و توسعه دهیم.

در ادامه صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت در خصوص فعالیت جهاد دانشگاهی گفت: ماموریت مجموعه جهاد دانشگاهی از زمان تاسیس، ساخت داخل یعنی بومی سازی تکنولوژی و فناوری و در ادامه تجاری سازی و معرفی به بازار مصرف تکنولوژی بوده است.

او با تاکید بر اینکه ورود جهاد دانشگاهی به حوزه رانش مترو کار بسیار مهمی است، افزود: این کار مهمی است چرا که ما در حمل و نقل شهری در حال تغییر الگو از حمل و نقل سنتی به سمت حمل و نقل مدرن هستیم و تاکنون اکثر این تجهیزات جدا از بحث خود واگن (تریم داخلی واگن)، اصل تجهیزات که بحث رانش لوکوموتیو است همگی از خارج خریداری می‌شد.

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت با اجرای پروژه طراحی و تولید سیستم رانش واگن‌های مترو توسط جهاد دانشگاهی بیان کرد: با توجه به خرید بحث رانش لوکوموتیو از خارج، کار جهاد دانشگاهی کار بسیار بزرگی است که این نهاد به آن ورود کرده و معاونت علمی ریاست جمهوری، شهرداری تهران و سازمان شهرداری‌ها هم آن حمایت می‌کنند.

صادقی نیارکی به حمایت وزارت صنعت و تجارت و معدن از این پروژه اشاره کرد و افزود: وزارت صمت هم ماموریتش همین است؛ یعنی در جایی که یک تکنولوژی بومی و ساخت داخل شده و توان فنی و مهندسی آن اثبات می‌شود را حتما پشتیبانی می‌کند.

او تصریح کرد: اما آن چیزی که در ادامه ارائه نمونه اولیه مهم است، بخش تجاری سازی مجموعه است که حتما باید برای بحث تامین مالی و تولید انبوه و تجاری سازی در کنار تولید نمونه اولیه فکری کند تا از توان  ممتاز دانش فنی و مهندسی داخلی و نخبگانی که وارد این قضیه شده اند به نحو احسن استفاده شود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار