محسنی بندپی:

هیچ نقطه‌ای از تهران شاخص آلایندگی ۵۰۰ نداشته است/ پیشنهادی برای تعطیلی تهران ارائه نکرده‌ایم

استاندار تهران درباره بالا بودن شاخص آلودگی هوا در پایتخت توضیحاتی داد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی استاندار تهران در حاشیه هجدهمین جلسه کارگروه آلودگی هوا و در جمع خبرنگاران با اشاره به آلاینده‌های هوا اظهار کرد: همه عواملی که منجر به کاهش خطر نشده است در استان مورد تأیید قرار گرفته‌اند و اقداماتی در حوزه توقف مراکز تولید شن و ماسه، توقیف خودرو‌های دیزلی دودزا، منع تردد کامیون‌ها در شب‌ها، عدم استفاده از سوخت مازوت در تمامی پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌ها مدنظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: تمام تدابیر اتخاذ شده تا اقدامات در راستای کاهش خطر در نظر گرفته شود و روز گذشته ساعت هفت و نیم شب جلسه‌ای در استانداری تهران برگزار شد و تمام موارد را به وزارت بهداشت انعکاس داده‌ایم تا آن‌ها و سازمان محیط‌زیست اقدامات نظارتی را انجام دهند.

محسنی بندپی در پاسخ به این سوال که آیا برای تعطیلی شهر تهران پیشنهادی به دولت ارائه شده است یا خیر، گفت: دولت خودش در رابطه با تعطیلی تصمیم‌گیری می‌کند و اگر نیازی باشد در این رابطه تصمیم گیری انجام می‌شود و ما درباره تعطیلی تهران پیشنهادی ارائه نکرده‌ایم.

استاندار تهران با اشاره به علت اصلی آلودگی هوا گفت: علت اصلی آلودگی هوا در شهر‌های صنعتی در نیمه دوم سال وارونگی هوا است و امسال دو یا سه وارونگی هوا رخ داد و هیچ تبادل هوایی را در جو شاهد نیستیم، به همین دلیل انباشت آلاینده‌ها در کلانشهر‌ها به ویژه در شهر‌های صنعتی مخصوصاً تهران، اصفهان و اراک به همین دلیل است.

وی ادامه داد: جمعیت تهران و حجم فعالیت‌های این شهر شرایط اقلیمی و آب و هوایی آن را تشدید کرده است.


بیشتر بخوانید


محسنی بندپی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه تمام این تمهیدات در هفته گذشته هم اندیشیده شده بود، اما هر روز وضعیت جوی بدتر می‌شود و برای این هفته آیا اقدام و تصمیم جدی تری اتخاذ شده است، گفت: هفته گذشته بعد از جلسه کمیته اضطرار با ورزش باد مواجه شدیم و تا آستانه هوای پاک پیش رفتیم و پیش بینی هواشناسی این است که طی دو سه روز آینده باز هم چنین وضعیتی را در تهران شاهد باشیم، بنابراین تعطیل کردن پایتخت نیازمند شرایط خاصی است که باید تمامی مسائل و جوانب آن بررسی شود.

استاندار تهران تصریح کرد: هیچ نقطه‌ای از تهران در روز گذشته شاخص آلایندگی هوای ۵۰۰ نداشتند و میانگین ۱۷۶ بوده است و تنها در ۳ ایستگاه میزان آلایندگی بر روی شاخص ۲۱۰ قرار داشت و اگر ایستگاهی شاخص بیش از ۵۰۰ داشته و کسی اطراف آن باشد، خدای ناکرده ممکن است جان خود را از دست بدهد.

وی با اشاره به علت قطعی برق در بسیاری از نقاط شهر تهران گفت: قطعی برق حتماً باید اطلاع رسانی شود و جدول برای آن تعیین شود، ما تکلیف کرده‌ایم تا دستگاه‌های مرتبط با این موضوع اطلاع‌رسانی دقیقی درباره قطعی برق برای مصرف کنندگان خانگی تجاری تولیدکنندگان داشته باشند.

وی گفت: کارخانه‌ها مازوت می‌سوزانند، اما گوگرد موجود در گازوئیل مشکل اصلی آلودگی هوا است. مشکل اصلی ما CO۲ نیست، بلکه گوگرد است و بر اساس تحقیقات انجام شده تقریباً ۱۳ درصد آلودگی هوا مربوط به وسایل نقلیه بنزین سوز، ۱۰ درصد مربوط به موتورسیکلت‌ها است و پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و صنایع نیز تقریباً ۱۷ درصد آلودگی دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۲ ۲۵ دی ۱۳۹۹
دورغ گناه کبیره است خواهشا با چشم هم میشه آلودگی دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۲۴ دی ۱۳۹۹
تا نمیریم تصمیم نمیگیرن
France
ناشناس
۲۰:۵۲ ۲۴ دی ۱۳۹۹
الان باید خوشحال باشیم هنوز زنده ایم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۲۴ دی ۱۳۹۹
فكر كنم يكي از دلايلي كه با وجود اينهمه آلودگي مرگ و مير نداشتيم و تعطيل نميكنن اينه كه ملت بخاطر كرونا همه ماسك ميزنن و ماسك جلوي ذرات معلق رو هم ميگيره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۲۴ دی ۱۳۹۹
شما در کجا زندگی میکنید که آلودگی را نمیبینید ما که نفسمان گرفته شما اره در ییلاق معلومه حسش نمیکنید. هفت ساله از شهرداری تهران خیری ندیدیم.جز الودگی بیشتر و موافقت با درخواست های قشر ثروت و منطقه یک نشین. محسن خان هم که گفتند از دولت بپرسید. فقط میخوان دولتی ها در پست و در صحنه باشند و پول پارو کنن. وظیفه شناسی فقط برای قشر ضعیف هست نه سودا گران سیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۴ دی ۱۳۹۹
روز جمعه رو تعطیل اعلام کنید لطفاً داریم خفه میشیم !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۴ دی ۱۳۹۹
ای کاش استعفا رو مسئولین ما بلد بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۴ دی ۱۳۹۹
ایشون انگار اصلا تو تهران نیستن یا نمره چشمشون تغییر کرده
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۶:۰۶ ۲۴ دی ۱۳۹۹
اقای بندپی گفتند هیچ نقطه ای در تهران الودگی هوای 500 در ثبت نکرده است اما دستگاه الودگی سنج سازمان محیط زیست که نرم افزار ساعتی اش هم هست دیروز ساعت 11 صبح الی 1 عصر ایستگاه امام خمینی را 500 ثبت کرده و یک روز قبل از ان یعنی دوشنبه عصر هم ایستگاه امام خمینی 500 ثبت شده است یا دستگاه ایراد دارد و یا اینکه اقای بند پی استاندار اطلاعات دقیقی از ایستگاههای ثبت الودگی سنجی محیط زیست تهران ندارد
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۵:۵۹ ۲۴ دی ۱۳۹۹
ایران خودرو و سایپا را مجبور به ساخت ناوگان برقی و برای پاک شدن پایتخت کشورمان بشوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۶ ۲۴ دی ۱۳۹۹
همه اومدن شمال راه رو ببندین بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۶ ۲۴ دی ۱۳۹۹
عینک بدم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۲۴ دی ۱۳۹۹
هوا رو تو تهران طوری آلوده کردن که نور خورشید به زور به زمین میرسه آدم فکر میکنه هوا ابریه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۴ دی ۱۳۹۹
دقت کردید آقای بندپی یا پیشنهاد تعطیلی نمیدن و وقتی هم که پیشنهاد میدن انقدر طول میکشه که هوا خودش خسته میشه میگه: آلودگی برو!!! خستم کردی :|
Iran (Islamic Republic of)
پدرام
۱۴:۰۲ ۲۴ دی ۱۳۹۹
متاسفانه در بیشتر موارد شاخص و تاثیرگذار در کیفیت زندگی مردم ، بخاطر سوء مدیریتی که در سالیان و دهه های گذشته وجود داشته سرآمد بدبختی و فلاکت شده ایم .
آخرین اخبار