مظنون سوءقصد به جان پلوسی بازداشت شد

پلیس فدرال آمریکا فردی را که مظنون به سوء قصد علیه رئیس مجلس نمایندگان آمریکا است، بازداشت کرد.

 به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کنگره آمریکا، پلیس فدرال آمریکا فردی را که قصد قتل رئیس مجلس نمایندگان را داشت، بازداشت کرد.

اف بی آی روز سه شنبه اعلام کرد مردی از اهالی یالت جورجیا که پیشتر نانسی پلوسی را به قتل تهدید کرده بود در پایتخت آمریکا بازداشت شده است. فرد مظنون که کلیوند مردیت نام دارد متهم است که اخیرا چند پیام تهدیدآمیز برای نزدیکان خود ارسال کرده و در آن‌ها از تمایل خود برای قتل رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اشاره کرده است. در یکی از این پیام‌ها صراحتا به شلیک گلوله به سر پلوسی اشاره شده است.

بر اساس یک سند فدرال که به تازگی منتشر شده، یکی از حمله کنندگان به ساختمان کنگره در واشنگتن روز چهارشنبه تصمیم داشته تا نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را مستقیما به قتل برساند.

دفتر تحقیقات فدرال آمریکا اطلاعاتی در خصوص فردی به نام «کلیولند گرور مردیث»  دریافت کرده که با ارسال پیامی، گفته بود: «به دنبال رفتن به سوی پلوسی به هنگام سخنرانی و شلیک به سوی سر وی به شکل مستقیم هستم. تا روز جمعه طبق اعلام سندی که از سوی وزارت دادگستری آمریکا صادر شده، اتهامات صریحی برای ۱۳ فرد از جمله «کلیولند گرور مردیث» صادر شده که او به تهدید نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان متهم شده است.

همچنین در حدود ۴۰ نفر در جریان اعتراضات کنگره بازداشت شده اند که اتهاماتی از جمله ورود غیر قانونی به ساختمان این نهاد، نقض منع آمد و شد و جنایات مرتبط با سلاح‌های گرم به آن‌ها وارد شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار