هیلاری کلینتون سعودی‌ها را مسئول قتل خاشقجی معرفی کرد

وزیر اسبق امور خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر به قتل «جمال خاشقجی» به دست مقامات رژیم سعودی اذعان کرد.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان «هیلاری کلینتون» وزیر اسبق امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه در صفحه شخصی خود در توئیتر  لینک وبگاه «اپل تی وی»  را قرار داد که فیلم «معارض» را با موضوع روایت زندگی «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد رژیم سعودی تا لحظات قتل او تبلیغ می‌کند و به این ترتیب رژیم سعودی را مسئول قتل خاشقجی دانست.

کلینتون خطاب به کاربران توئیتر نوشت: اگر «معارض» را ندیده‌اید، امیدوارم که ببینید. این مستند فوق‌العاده قدرتمند درباره ترور «جمال خاشقجی» به دست دولت سعودی است که برای تماشا در دسترس قرار دارد.

پیش از این وب سایت رسمی فیلم «معارض» اعلام کرده بود که نمایش این فیلم در سراسر آمریکا همزمان با سال نو میلادی آغاز می‌شود. داستان این فیلم مستند به کارگردانی «برایان فوگل» کارگردان آمریکایی حول ماجرای قتل خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه می‌چرخد.

گزارش شده است که علی رغم تمایل نداشتن چند شرکت بزرگ برای پخش این فیلم، شرکت «بریارکلیف اینترتایمنت» (Briarcliff Entertainment) حق پخش این فیلم در سینما را به دست آورد.

خاشقجی روزنامه نگار ۵۹ ساله و منتقد هیات حاکمه سعودی، دوم اکتبر ۲۰۱۸ (۱۰ مهر ۹۸) یک هفته پس از آن که از مقام‌های سعودی به خاطر سکوت در برابر اهانت‌های رییس جمهوری آمریکا انتقاد کرده بود، در کنسولگری سعودی در استانبول به قتل رسید. او پیش‌تر نیز در سلسله مقالاتی در روزنامه واشنگتن پست آمریکا، از سیاست‌های عربستان در خصوص بحران قطر، قطع روابط با کانادا، جنگ علیه یمن و برخورد مقامات سعودی با رسانه‌ها و فعالان مدنی به‌ویژه مدافعان حقوق بشر انتقاد کرده بود.

این روزنامه نگار ناراضی سعودی بعد از مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول ناپدید شد. دولت سعودی بعد از ۱۸ روز سکوت و تکذیب بالاخره تحت فشار‌های جامعه جهانی تایید کرد که او در کنسولگری این کشور به قتل رسیده است. بعد از این اعتراف، 'سلمان بن عبدالعزیز' پادشاه سعودی در احکامی جداگانه 'سعود القحطانی' مشاور دیوان پادشاهی سعودی و از نزدیکان' محمد بن سلمان' ولیعهد و 'احمد العسیری' معاون دستگاه اطلاعات عمومی و سخنگوی پیشین (به اصطلاح) ائتلاف سعودی در یمن را دستگیر کرد.

از سعود القحطانی به عنوان فرد مورد اطمینان محمد بن سلمان نام برده می‌شود که وظیفه شناسایی و حذف مخالفین سعودی در خارج کشور را برعهده دارد. برخی گزارش‌ها نشان داد که القحطانی روند قتل خاشقجی را از طریق اسکایپ هدایت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۴ دی ۱۳۹۹
کل دنیا اینرو میدونه نیازی به زحمت کشیدن امثال هیلاری کلینتون نیست. انگار تازه از خواب بیدار شده ...
آخرین اخبار