واردات در سکوت/۱

ورود قانونی ۷ تن اتو برقی با وجود ممنوعیت!

با وجود ممنوعیت واردات لوازم خانگی، اما در ۸ ماه نخست امسال بیش از ۷ تن اتو برقی به کشور وارد شده است.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اخیرا گمرک ایران آمار واردات ۸ ماه نخست امسال را در پرتال رسمی خود منتشر کرده که در این آمار کالا‌های وارداتی به چشم می‌خورد که هیچ نیازی به واردات آن‌ها نیست و توان تولیدی‌های ایرانی تمام نیاز داخل را بر طرف می‌کند.

همچنین در این بین کالا‌هایی به کشور وارد شده اند که پیش از امسال واردات آن‌ها ممنوع اعلام شده بود به عنوان مثال در آخرین لیست منتشره از سوی گمرک، واردات اتو برقی خانگی به چشم می‌خورد در در حالی است که در تاریخ ۲۵ اسفند ۹۷ وزیر صنعت، معدن و تجارت وقت اعلام کرد واردات هر گونه لوازم خانگی به کشور ممنوع است.
بیشتر بخوانید

 

در ۸ ماه نخست امسال ۷ هزارو ۵۰۰ کیلو اتو برقی به ارزش ۹۷ هزارو ۶۴۶ دلار و ارزش ریالی بیش از ۴ میلیارد ریال از کشور‌های امارات متحده عربی و چین به کشور وارد شده است.

این واردات ممنوعه در حالی است که حجم زیادی از آن در مناطق ویژه اقتصادی ترخیص شده است پس بدان معنا است که افرادی سودجو از این مناطق سواستفاده کرده و اقدام به واردات کالا‌های ممنوعه می‌کنند و کالا نهایتا وارد مناطق دیگری از کشور می‌شود و به فروش می‌رسد.

آن طور که پیشتر نیز اعلام شده، لازم خانگی وارداتی و قاچاق هیچ شناسه کالایی ندارند و خرید و فروش آن‌ها تحت هر شرایطی ممنوع است همچنین امکان ارائه خدمات از جمله گارانتی برای این محصولات امکان پذیر نیست، چون برند مورد نظر نمایندگی فعال در کشور ندارد.

بر اساس این گزارش، شاید این ۹۷ هزار دلار در نگاه اول در مقایسه با واردات‌های پر حجم دیگر کم به نظر برسد، اما می‌تواند سرمایه قابل توجهی برای راه اندازی واحد تولیدی باشد.

همچنین در مواقعی از سال با کمبود برخی اقلام خوراکی مواجه می‌شویم که از جمله آن‌ها می‌توان به گوجه فرنگی، سیب زمینی و تخم مرغ در فصول سرد سال اشاره کرد که با استفاده از این سرمایه‌ها می‌توان ضمن افزایش تولید و جلوگیری از کمبود، از افزایش بی رویه قیمت‌ها جلوگیری کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
این اجناس را قاچاقی به داخل کشور می آورند ولی نکته کثیفش اینجا است :
شما باید به شرکت اصلی گارانتی دهنده زنگ بزنید و درخواست گارانتی کنید .
حالا متوجه شدید ؟؟؟؟
اگر نشدید ، وای به حال بازرسی کشور ما .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۲۵ دی ۱۳۹۹
این هم یک نوع دزدی از نوع خودش هست فقط اسمش عوض شده ..دزدی رانت ..دز ی دور زدن قاتون
آخرین اخبار