رئیس دانشگاه آزاد مطرح کرد؛

رشد بیش از ۴۰۰ درصدی جذب دانشجویان بین‌المللی غیرمقیم در دانشگاه آزاد

طهرانچی از رشد بیش از ۴۰۰ درصدی تعداد دانشجویان بین‌المللی غیرمقیم ورودی امسال در مقایسه با نیمسال مشابه سال گذشته در دانشگاه آزاد خبر داد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد مهدی طهرانچی در جلسه شورای راهبردی سیاست‌گذاری کلان برای دانشجویان خارجی که به ریاست منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و به دبیری حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و سایر اعضا در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، در سخنانی با تأکید بر استقبال دانشجویان بین‌المللی برای حضور در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: تعداد دانشجویان بین‌المللی که دانشگاه آزاد اسلامی را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب کرده اند، رو به افزایش است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به آماری از تعداد دانشجویان بین‌المللی این دانشگاه، اظهار کرد: تعداد کل دانشجویان بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی ۲۶ هزار و ۶۷۱ نفر است.

طهرانچی با بیان اینکه تعداد دانشجویان بین‌المللی غیرمقیم ورودی امسال با نیمسال مشابه سال گذشته در مقاطع مختلف تحصیلی بیش از ۴۰۰ درصد رشد داشته است، گفت: در نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در مقطع کارشناسی ۲ هزار و ۹ نفر، کارشناسی ارشد ۶ هزار و ۹۱۳ نفر، دکتری تخصصی ۳۵۴ نفر و در مقطع دکتری حرفه‌ای ۲۵۱ نفر، دانشجوی بین‌المللی جدیدالورود در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش شده است.

او تأکید کرد: در نیمسال ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دانشجویانی از کشور‌های ترکیه و آذربایجان برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی پذیرش و مشغول به تحصیل شده اند.

طهرانچی در ادامه با اشاره به آماری از وضعیت جذب دانشجویان بین‌المللی غیرمقیم و مقیم در نیمسال اول تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، گفت: آمار جذب دانشجویان بین المللی غیرمقیم در سال گذشته ۳ هزار و ۹۷۵ نفر بوده که این تعداد در نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به ۹ هزار و ۵۲۷ نفر رسیده است. همچنین جذب دانشجویان بین المللی با احتساب دانشجویان مقیم در سال گذشته ۸ هزار و ۱۳۸ نفر بوده که این عدد در نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ به ۱۰ هزار و ۴۴۵ نفر رسیده است.

او با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی میزبان دانشجویانی از ۲۰ کشور جهان است، بیان کرد: دانشجویان بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی از ملیت‌های مختلف از کشور‌های سوریه، پاکستان، بحرین، ارمنستان، ازبکستان، ترکمنستان، کنیا، ترکیه، روسیه، تاجیکستان، لبنان، بنگلادش، آذربایجان، هندوستان، قزاقستان، فرانسه، تانزانیا، اندونزی، افغانستان و عراق هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گزارشی از آمار دانشجویان بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی به تفکیک استان‌ها، و واحد‌های برون مرزی ارائه داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۶ دی ۱۳۹۹
دانشگاه آزاد اسلامی واحد بهبهان برای ورودی های مهر 98 رشته های کم متقاضی وعده تخفیف 35 درصدی شهریه را داد اما تخفیف را به بهانه های مختلف اعمال نمیکنند لطفا رسیدگی فوری نمایید تا از داوطلبان سو استفاده نشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۲۵ دی ۱۳۹۹
چرا رییس دانشگاه آزاد اسلامی آمار دانشجویان بین‌المللی دانشگاه آزاد اسلامی رو شفاف برای رسانه ها و مردم علنی نمیکند تا سیه روی شود هرکه در او غش باشد .
آخرین اخبار