اروپا از رژیم صهیونیستی خواست شهرک‌سازی را متوقف کند

سخنگوی رسمی کمیسیون امور خارجه اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی خواست ساخت غیرقانونی شهرک‌ها را در کرانه باختری متوقف کند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «پیتر استانو» سخنگوی رسمی کمیسیون امور خارجی اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی خواست ساخت غیرقانونی شهرک‌های صهیونیست نشین را در کرانه باختری رود اردن متوقف کند.

پیتر استانو در واکنش به بیانیه روز دوشنبه اسرائیل درمورد احداث چند شهرک جدید در کرانه باختری رود اردن، از اسرائیل درخواست کرد شهرک سازی را در اراضی فلسطینی‌ها متوقف کند.

استانو به خبرنگاران گفت: از اسرائیل می‌خواهیم این اقدامات را متوقف کند و به جای ساخت شهرک‌های غیر قانونی در کرانه باختری رود اردن، بر از سرگیری گفتگو‌ها متمرکز شود. سخنگوی رسمی کمیسیون خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد موضع ثابت ما درباره شهرک سازی اسرائیل در کرانه باختری رود اردن تغییر نمی‌کند و این اقدام اسرائیل براساس قوانین بین المللی، غیرقانونی است و از موانع و چالش‌های اصلی در روند گفتگو‌های سازش است.

بنابر اعلام جنبش «صلح اکنون» که یک نهاد حقوق بشری در فلسطین اشغالی است، در سال ۲۰۲۰ بیش از دوازده هزار و ۱۵۹ واحد مسکونی جدید در مجتمع‌های صهیونیست نشین در اراضی اشغالی کرانه باختری رود اردن احداث شد که بیشترین تعداد از سال ۲۰۱۲ است. این در حالی است که جامعه جهانی شهرک سازی رژیم صهیونیستی را در اراضی فلسطینی‌ها اقدامی غیرقانونی می‌داند و از این رژیم می‌خواهد به این کار پایان دهد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در تاریخ ۲۳ دسامبر سال ۲۰۱۶ با تصویب قطعنامه ۲۳۳۴، پایان شهرک سازی رژیم صهیونیستی را در اراضی فلسطینی‌ها خواستار شد. دراین قطعنامه همچنین از رژیم صهیونیستی خواسته شده بود شهرک سازی را در کرانه باختری رود اردن از جمله قدس شرقی متوقف کند. این قطعنامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی را در اراضی اشغالی سال ۱۹۶۷ غیر قانونی خوانده بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار