تصمیم اف‌بی‌آی برای درج نام آشوبگران کنگره در لیست پرواز ممنوع‌های فدرال

سی‌ان‌ان از تصمیم اف‌بی‌آی آمریکا برای درج نام حمله کنندگان به کنگره این کشور با عنوان تروریست در لیست پرواز ممنوع‌ها خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی‌ان‌ان، اف بی آی برای اولین بار آشکارا اذعان کرده است که در حال بررسی این موضوع است که نام کسانی را که به کنگره حمله کرده اند به لیست پرواز‌ ممنوع‌های  فدرال، بیافزاید.

استیون د آنتونو، دستیار مدیر دفتر میدانی اف‌بی‌آی واشنگتن اعلام کرد این دفتر افزودن نام آشوبگران به لیست پرواز ممنوع‌ها را بررسی خواهد کرد.

او گفت: در مورد لیست پرواز ممنوع، همه ابزار‌ها و تکنیک‌هایی را که احتمالا می‌توانیم در اف‌بی‌آی استفاده کنیم، بررسی می‌کنیم و این چیزی است که ما به طور فعال در حال پیگیری آن هستیم.

وزارت دادگستری می‌گوید تحقیقات در مورد حمله به کنگره از حیث گستردگی بی‌سابقه است.

چاک شومر، رهبر اقلیت سنا، در یک کنفرانس خبری بعد از ظهر روز سه شنبه گفت: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم که همین شورشیان به هواپیما سوار شده و باعث خشونت و خسارت بیشتر شوند.

نمایندگان برجسته دموکرات و جمهوریخواه در کمیته امنیت داخلی مجلس نمایندگان گفتند در مورد ایجاد اختلال در سفر تروریست‌هایی که به کرسی دولت حمله کرده‌اند و مایلند دوباره این کار را انجام دهند، کار زیادی انجام نشده است.

بنی تامپسون دموکرات و رئیس بنیاد امنیت داخلی مجلس و جان کاتکو، عضو رتبه بندی جمهوریخواه اعلام کردند آن‌ها نگران هستند که بسیاری از همان گروه‌هایی که حمله روز چهارشنبه را برنامه ریزی و اجرا کردند قصد دارند به واشنگتن دی‌سی بازگردند تا باعث ایجاد اختلال و خشونت بیشتر در روز‌های آینده از جمله در مراسم تحلیف رئیس جمهور منتخب شوند.

لیست پرواز ممنوع از پایگاه داده غربالگری تروریست اف‌بی‌آی، معروف به TSDB یا لیست تروریست‌ها اخذ شده است. اف‌بی‌آی و سایر سرویس‌های اطلاعاتی می‌توانند افراد را برای این لیست معرفی کنند.

گزارش‌های فدرال حاکی از آن است که لیست کلی بیشتر از تعداد افراد در لیست ممنوعیت پرواز است. افرادی که نامشان در این لیست درج می‌شود، مشخصاتشان در بخش اطلاعات امنیتی حساس ثبت و هنگام پرواز نامشان بررسی می‌شود که آیا در لیست پرواز ممنوع‌ها هستند یا خیر که در صورت مثبت بودن، اجازه پرواز به آن‌ها داده نمی‌شود.

این لیست از زمان حمله ۱۱ سپتامبر وارد چرخه فعالیت فدرال شده و مربوط به ۱۲۵ نفری است که نامشان به عنوان پرواز ممنوع‌ها در لیست قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار