رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خبر داد؛

موفقیت طرح شهید قاسم سلیمانی در کاهش موارد بیماری کروناویروس در فارس

لطفی، از روند موفقیت آمیز اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در کاهش موارد ابتلا و جان باختگان کروناویروس در فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست قرارگاه استانی طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانواده محور (طرح شهید حاج قاسم سلیمانی) که با حضور استاندار فارس، فرمانده سپاه فجر استان فارس، رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور و دیگر مسئولان ارشد استان فارس برگزار شد، با تقدیر از حمایت‌های صورت گرفته در استان فارس برای اجرای این طرح، نسبت به تقویت دستاورد‌های موجود با تداوم این همدلی و همکاری، ابراز امیدواری کرد.

او با ارائه گزارشی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در اجرای این طرح، ابتدا وضعیت واحد‌های بهداشتی درمانی دانشگاه را معرفی و تصریح کرد: ۳۳ شبکه بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی در استان، مشارکت دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ادامه داد: تشکیل کمیته ستادی طرح حاج قاسم سلیمانی در سطح دانشگاه، تبیین اهداف و اصول اجرای طرح برای مسئولان استانی، ستاد دانشگاهی و شبکه‌های بهداشت و درمان، ارتباط گیری با سازمان‌های دخیل به ویژه بسیج مستضعفان، هلال احمر و شهرداری و برگزاری جلسات متعدد هماهنگی و اجرایی، جذب، آموزش و صدور کارت برای افراد داوطلب مشارکت کننده در طرح از بسیج، هلال احمر، داوطلبان سلامت و سفیران سلامت، اجرا و پایش مستمر پیشرفت طرح و تصمیم گیری برای تسهیل و تسریع در اجرای طرح، از جمله اقدامات صورت گرفته در این زمینه بوده است.

لطفی با اشاره به آموزش اعضای مختلف تیم‌های سلامت دانشگاه در رده پزشکان، مراقبان سلامت، بهورزان و دیگر اعضای این مجموعه، افزود: همچنین برای موفقیت هرچه بهتر در اجرای این طرح، کار آموزش نیرو‌های بسیجی، سفیران سلامت، داوطلبان سلامت و سایر گروه‌های داوطلب نیز انجام شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه به معرفی خدمات تیم‌های رهگیری، مراقبت در منزل، نظارتی و حمایتی برای اجرای هرچه بهتر این طرح پرداخت.

اعلام نتایج رهگیری بیماران و افراد در تماس نزدیک با آن‌ها در طرح شهید سلیمانی، عملکرد واحد بهداشت محیط، اقلام حفاظت فردی توزیع شده در قالب طرح شهید سلیمانی، عملکرد استان فارس در استفاده از تست‌های سریع، از دیگر محور‌های گزارش رئیس دانشگاه در این نشست بود.

لطفی با بیان اینکه با اجرای این طرح قدم‌های خوبی در کنترل بیماری، شناسایی کاهش موارد ابتلا و قطع زنجیره انتقال برداشته شده است، تصریح کرد: استان فارس از ابتدای شیوع وضعیت مناسب تری نسبت به سایر استان‌ها داشته و نسبت به میانگین آمار‌های جانباختگان کشور و دنیا، در وضعیت بهتری هستیم.

او این موفقیت را حاصل زحمات تیم‌های بهداشتی درمانی و مسئولان دانست و افزود: همکاری سپاه فجر استان فارس در مدیریت بحران کرونا مثال زدنی بوده و با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی نیز وضعیت استان بهتر می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: لازم است مردم با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی مجموعه سلامت را یاری رسانند تا وضعیت مناسب استان استمرار داشته باشد.

لطفی ابراز امیدواری کرد: با همت دانشمندان ایرانی به زودی واکسن داخل تولید و به مردم کشور تزریق شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار