رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مبارزه با کرونا:

گول این اعداد و ارقام واین آرامش کرونا را نخوریم/با نقض کنندگان مصوبات ستاد کرونا برخورد جدی می‌شود

بسطامی گفت: گول اعداد و ارقام و این آرامش کرونایی را نخوریم، کوچک‌ترین غفلت، ما را به روز‌های بحرانی باز می‌گرداند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ معروف بسطامی رئیس قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مبارزه با کرونا استان ایلام  در جلسه قرارگاه عملیاتی ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به آرامش نسبی که در این روز‌ها در خصوص کرونا ایجاد شده است، گفت: گول اعداد و ارقام و این آرامش کرونایی را نخوریم، کوچک‌ترین غفلت، ما را به روز‌های بحرانی باز می‌گرداند و آن عواقب پشیمان کننده‌ای به دنبال خواهد داشت.

او در ادامه خواستار اجرای کامل دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد کرونا شد و افزود : عدم اجرای دستورالعمل پیگرد قانونی دارد و با نقض کنندگان مصوبات ستاد کرونا برخورد جدی می‌شود.

معاون استاندار ایلام در ادامه ضمن اینکه از دانشگاه علوم پزشکی خواست که نسبت به معرفی اداراتی که نرم افزار ماسک را نصب نکرده ان، اقدام نماید، تاکید کرد: با توجه به بازگشایی بسیاری از مشاغل لازم است نظارت بیشتر و دقیق تری صورت پذیرد و با متخلفین برخورد قانونی شود.

کوچک ترین غفلت عواقب پشیمان کننده ای به دنبال خواهد داشت

او با عنوان این مطلب که اولین خطری که امروز احساس می‌شود عادی انگاری مردم و مسئولان در زمینه بیماری کرونا است،بیان کرد : برخی فکر می‌کنند که خطر کرونا برطرف شده است و از این رو شاهد کم رنگ شدن اجرای دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی در بین ادارات و مردم هستیم و این یک غفلت و خطر جدی است.

بسطامی افزود: موضوع بعدی عدم رعایت فاصله‌ی گذاری اجتماعی است که این روز‌ها دوباره شاهد دورهمی ها، حضور در مراسمات و برنامه‌ها با تجمعات بالا هستیم.

حضور در آرامستان های ایلام باید کنترل شود

رئیس قرارگاه ستاد استانی کرونا در خصوص حضور در آرامستان هاست خاطر نشان کرد: متأسفانه آرامستان‌ها رها شده است و ما در دو شهرستان ایلام و صالح آباد این مشکل را بیشتر داریم و در اینجا به فرمانداران ایلام و مهران تأکید دارم که این مسئله را بطور جدی مد نظر قرار دهند که اجتماع در آرامستان‌ها عادی سازی نگردد.

او با اشاره به روند کاهشی بستری‌ها و فوتی‌های کرونا خاطر نشان کرد: اگر دستورالعمل‌ها و مصوبات ستاد با قدرت اجرایی شود با این روند کاهشی که در سطح استان وجود دارد انشاءالله خوشبختانه خبر‌های خوشی وجود خواهد داشت.

بسطامی با تشکراز همکاری هیئت‌ها و مساجد در دوره ایام فاطمیه اول برای رعایت پرتکل‌ها و عدم تجمع ادامه داد: ما در ایام فاطمیه دوم هم نیازمند این همکاری هستیم و بر این اساس هیچ گونه تجمعی را نخواهیم داشت.

او در خصوص دستورالعمل بازگشایی مدارس در ابتدای بهمن ماه، گفت: باید یک نظارت کلی و کنترل دقیق بر این مراکز داشته باشیم و براساس دستور العمل‌ها فعالیت‌ها ادامه یابد.

معاون استاندار با عنوان این مطلب که آموزش و پرورش و فرمانداران کمیته‌ای برای کنترل و نظارت بر بازگشایی مدارس تشکیل دهند، گفت: اگر در این زمینه اهتمام جدی وجود نداشته باشد و مسائل بهداشتی رعایت نشود مدارس به عنوان یک کانون خطر شیوع کرونا مبدل می‌شود.

بسطامی در پایان طرح شهید سلیمانی را بهترین راه برای پیشگیری و مقابله با کرونا دانست و تاکید کرد: با اجرای این طرح پیشگیری لازم که کم هزینه‌ترین راه برای مقابله با بیماری کرونا است در دستور کار قرار می‌گیرد.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.