سفر یوسی کوهن به آمریکا برای ایجاد زمینه همکاری با دولت بایدن

رسانه‌های صهیونیستی از سفر رئیس موساد به آمریکا به منظور آماده سازی زمینه‌های همکاری با دولت بایدن خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از پایگاه i۲۴، رسانه‌های اسرائیلی از سفر «یوسی کوهن» رئیس دستگاه موساد به آمریکا برای ایجاد زمینه‌های مناسب برای ارتباط با دولت جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا خبر داد.

پایگاه اسرائیلی «واینت» اعلام کرد «یوسی کوهن» رئیس دستگاه موساد اسرائیل هم اکنون در واشنگتن به سر می‌برد تا با دولت رئیس جمهور ترامپ خداحافظی کرده و زمینه برقراری ارتباط با دولت منتخب جدید جو بایدن را فراهم سازد.

این پایگاه در گزارش خود آورده است کوهن به خوبی مقامات دولت بایدن را در زمینه مسائل خارجی و امنیتی می‌شناسد و از همین منظر، برآورد‌هایی وجود دارد که کوهن بر هماهنگی روابط در زمینه گفتگو‌های عمیق در خصوص مسأله ایران و پرونده توافق هسته‌ای فعالیت خواهد کرد.

در ادامه این گزارش آمده است: یوسی کوهن در سفری کاری کمتر از یک هفته پیش و پیش از آنکه دوره ترامپ تمام شود و دولت بایدن اداره امور را در دست گیرد، عازم واشنگتن شد. هدف رسمی از این سفر، خداحافظی با دولت ترامپ و ایجاد زمینه ارتباط‌های آینده با کادر جدید دولت بایدن بوده است.

این پایگاه همچنین اعلام کرد انتظار می‌رود رئیس موساد حلقه وصل اصلی نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی با دولت جدید آمریکا باشد که این امر نیز به روابط شخصی او با بایدن و تیم رئیس جمهور جدید آمریکا باز می‌گردد.

در این گزارش همچنین آمده است از افرادی که یوسی کوهن ارتباط فراوانی با آن‌ها در دولت اوباما داشت می‌توان به: جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا، سوزان رایس، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا، «وندی شرمن» معاون وزیر خارجه کنونی دولت بایدن و «ویلیام برنز» نامزد کنونی جو بایدن برای سمت رئیس دستگاه اطلاعاتی سیا اشاره کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار