مسدود شدن ۵ حلقه چاه غیرمجاز در آران ‌و بیدگل

رییس اداره منابع آب آران ‌و بیدگل گفت: حفاظت از سفره‌های آب‌ زیرزمینی در مناطق کویری ضرورت دارد و بر همین اساس امسال پنج حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان آران ‌و بیدگل مسدود شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمدرضا نرجسیان رییس اداره منابع آب آران و بیدگل با بیان اینکه چاه‌های غیرمجاز شناسایی شده در بخش خدمات و کشاورزی بود، افزود: تعدادی چاه غیرمجاز در آران‌وبیدگل که بیشتر آن‌ها در بخش صنعت و کشاورزی بوده شناسایی و اخطار‌های لازم داده شده است.

رییس اداره منابع آب آران و بیدگل امسال از نصب ۱۵۰ کنتور حجمی هوشمند خبر داد و اظهار داشت: تاکنون ۲۲۱ کنتور حجمی هوشمند در چاه‌های این شهرستان نصب شده است و نصب این کنتور‌ها همچنان ادامه دارد.

او خاطر نشان کرد: با نصب این تعداد کنتور و مسدود کردن چاه‌های غیر مجاز امسال سه میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است.

نرجسیان کنترل برداشت منابع آبی، اصلاح و تعدیل پروانه‌ها را برنامه‌های در حال اجرا برای حفاظت از منابع آبی زیرزمینی موجود در آران و بیدگل عنوان و اضافه کرد: در مجموع ۵۰۳ حلقه چاه مجاز شامل ۲۵۷ چاه در بخش کشاورزی، ۷۲ چاه آب آشامیدنی و بهداشت و ۱۷۴ چاه صنعتی و خدماتی در محدوده این شهرستان فعال است.

او ادامه داد: شهروندان آران و بیدگل در صورت مشاهده چاه‌های غیرمجاز و سایر تخلف‌ها در حوزه منابع آب می‌توانند گزارش‌های خود را به طور شبانه‌روزی به سامانه تلفنی حفاظت آب با شماره ۳۸۴۸ گزارش کنند.

رییس اداره منابع آب آران و بیدگل یادآور شد: ۸۸ درصد منابع آب این شهرستان در بخش کشاورزی، هشت درصد در بخش آشامیدنی و چهار درصد در بخش صنعتی مصرف می‌شود.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار