پروژه های نیمه تمام راه و شهرسازی استان سمنان در چه حال و روزی است؟

استاندار سمنان گفت: مسیر مرتبط با دامغان از شمال کشور تنها معطل سه کیلومتر راه بیرون از حوزه استان سمنان است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان در جلسه شورای حمل و نقل استان که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد گفت: تکمیل و ساخت طرح های ملی حوزه راه و شهرسازی استان سمنان با هم افزایی مدیران دستگاه های اجرایی و عزم ملی و جهادی سرعت گیرد.

او افزود: برخی از پروژه‌ های در حال ساخت استان سمنان دارای وجهه ملی هستند چرا که استان‌های مختلف کشور را بهم مرتبط می‌سازند و محور فیروزکوه به سمنان به مثابه یکی از مطالبات ما در غرب استان ، یکی از پروژه‌هایی است که از روند کار در حوزه استحفاظی استان راضی هستیم اما وقتی موضوع ۱۰ کیلومتر درون مرز استان تهران مطرح است، کار متوقف می‌شود.

آشناگر ادامه داد: راه‌های استان بعضاً تا ۲۰ میلیون مسافر را در طول سال پذیرایی می‌کند و لذا اتمام پروژه‌هایی که بیشتر جنبه ملی دارند مانند حرم تا حرم می‌تواند به ارتقای خدمت رسانی به مردم کشور کمک کند و  مسیر مرتبط با دامغان از شمال کشور تنها معطل سه کیلومتر راه بیرون از حوزه استان سمنان است.

استاندار سمنان افزود: گره بسیاری از مشکلات در وزارتخانه و خارج از استان سمنان باز می‌شود لذا از وزارت راه و شهرسازی تقاضا داریم به این طرح‌ها نیز نگاه ویژه داشته باشد مثلا در زمینه تأمین مسکن یکی از مشکلات استان نداشتن زمین است شهرستانی مانند سرخه هیچ زمینی برای توسعه شهری ندارد و برای تأمین زمین باید به سراغ تغییر کاربری‌ها رفت که کار دشواری است و از سوی دیگر تأمین زمین می‌تواند علاوه بر مسکن و توسعه شهری به تأمین زیرساخت‌ها و تأسیسات شهری و فضای سبز نیز منجر شود و باید ساز و کاری صورت گیرد تا بتوانیم تأمین یا واگذاری یا اشکال دیگری که مد نظر وزارت راه و شهرسازی است را داشته باشیم.

آشناگر گفت:  بخشی از مشکلات ما در تملک کاربری‌ها است که مسکن و شهرسازی باید برای رفع این مشکل نیز چاره اندیشی کند زیرا اگر ساز و کاری نباشد خدمات کاربری نیز متوقف خواهد شد که نمونه آن در استان سمنان وجود دارد.

او ادامه داد: یکی از مشکلات حوزه مسکن استان بی کیفیت بودن ساختمان‌ها است به عنوان مثال کف اورژانس بیمارستان کوثر در گزارش ها آمده با سنگ ساخته شد اما با سرامیک تحویل داده شد.

انتهای پیام / گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار