افزایش مبادلات مواد نفتی در بزرگترین بندر حاشیه دریای خزر

تخلیه و بارگیری مواد نفتی از ابتدای امسال تا پایان آذرماه در بندرامیرآباد ۷۲ درصد رشد داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،محمدعلی اصل سعیدی پور مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد گفت: تخلیه و بارگیری مواد نفتی از ابتدای امسال تا پایان آذرماه بندرامیرآباد با ۷۲ درصد رشد به ۷۱ هزار و ۵۰۰ تن  رسیده است.

او سهم رویه گمرکی واردات، صادرات و ترانزیت خارجی کالا در بندرامیرآباد را به ترتیب ۷۶، ۲۲ و ۲ درصد برشمرد.

سعیدی پور با بیان اینکه در این مدت میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندرامیرآباد بیش از یک میلیون و ۸۵۰ هزار تن کالا بوده است، افزود: حمل ریلی کالا با رشد چشمگیری در مقایسه با مدت مشابه پارسال، به بیش از ۶۱ هزار و ۲۰۰ تن افزایش یافت.

او گفت: میزان تخلیه و بارگیری کالا هم در این مدت یک میلیون و ۸۵۷ تن بوده که از این میزان بیش از یک میلیون و ۴۳۰ هزار تن تخلیه و بیش از ۴۲۶ هزار تن کالا از این بندر به کشور‌های حوزه سی آی اس صادر شده است.

سعیدی پور بندرامیرآباد را قطب مهم و یکی از حلقه‌های طلایی زنجیره تأمین کالا‌های اساسی در کشور برشمرد و افزود: یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن کالا‌های اساسی از قبیل گندم، جو، ذرت، روغن خوراکی امسال در این بندر تخلیه و به بازار هدف ارسال شده است.

او به رشد بیش از ۱۰۰ درصدی حمل ریلی کالا ادر این مدا در بندر امیرآباد اشاره کرد و از سیاست افزایش تنوع کالا، با توجه به اتصال بندر به شبکه سراسری راه آهن، بهره برداری از اسکله رو – رو ریلی در آینده نزدیک، استفاده از ظرفیت بالقوه استان در تولید مرکبات و محصولات کشاورزی و صادرات آن به کشور‌های حوزه دریای خزر خبر داد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.