اعتراضات در بروکسل در پی جان باختن جوان بازداشت شده از سوی پلیس

در پی رفتار خشونت آمیز فردی که دربازداشت پلیس بود، اعتراضات در پایتخت بلژیک بالا گرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه «پولیتیکو»، اعتراضات در بروکسل، پایتخت بلژیک در پی خشونت پلیس با یک جوان بازداشت شده ۲۳ ساله که به مرگ وی منجر شد، شعله ور شد.

طبق گزارش پولیتیکو، اعتراضات پس از مرگ این جوان روز چهارشنبه به خشونت کشیده شد و معترضان با پلیس درگیر شدند؛ تا جایی که خودروی «فیلیپ»، پادشاه این کشور نیز از تیراندازی‌ها در امان نماند.

معترضان در این تظاهرات به سوی نیرو‌های پلیس مواد پرتابه و مواد محترقه انداخته و در مقابل نیز پلیس از گاز اشک آور برای متفرق ساختن جمعیتی که در بیرون ایستگاه پلیس در نزدیکی (Gare du Nord) ایستاده بودند، استفاده کرد.

این تظاهرات که در اوج خود طبق اعلام پلیس در حدود ۴۰۰ نفر در آن حضور داشتند، پس از آن به وقوع پیوست که فردی به نام «ابراهیما بی» ۲۳ ساله در پی بازداشتش از سوی پلیس در در روز شنبه و در شرایطی که هنوز تحت تحقیقات قرار داشت، جان باخت.

پلیس بلژیک گفته است تحقیقاتی را در خضوض این پرونده راه انداخته است.

مرگ این جوان موشکافی‌ها در خصوص رفتار پلیس بلژیک و نیز شکایت از خشونت پلیس در موارد دیگری که مردان جوانی عمدتا از خاورمیانه و یا شمال، افریقا جان خود را در تعامل با افسران پلیس از دست داده اند، برانگیخته است.

در تابستان نیز هزاران نفر در پایتخت بلژیک در اعتراضاتی که بازتاب جنبش «جان سیاه پوستان مهم است» که در آمریکا به راه افتاده بود، دور هم جمع شدند و خواهان عدالت شدند. این کار آن‌ها پس از ان صورت گرفته بود که فردی ۱۹ ساله، به نام عادل در حال فرار از دست پلیس، کشته شد.

در سال ۲۰۱۹ نیز یک نوجوان ۱۷ ساله از سوی خودروی پلیس هدف گرفته شد و بعدا جان باخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار