دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور:

باید حساب کشاورزان را از زمین خواران جدا کرد

پالیزدار گفت: باید تعریف زمین خواری برای دست درازان به اراضی ملی و متصرفان متخلف بخش کشاورزی، تفاوت داشته باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، کاظم پالیزدار دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور گفت: باید تعریف زمین خواری برای دست درازان به اراضی ملی و متصرفان متخلف زمین های کشاورزی که در زمین خود به دنبال تغییر کاربری است، تفاوت داشته باشد.
 
همچنین با بیان اینکه برنامه ریزی برای روستای زیارت باید با افق ۱۵ - ۲۰ ساله باشد و صرفا به دنبال علاج بخشی چند ماهه نباشیم، گفت: موضوع روستای زیارت پیچیدگی خاص خود را دارد، اما هدف ما حمایت از روستاییان و حفظ حقوق آنان و همچنین مقابله با متصرفان اراضی ملی و ممانعت از گسترش ساخت و ساز‌های غیر اصولی و غیرمجاز است.
 
او ادامه داد: شرایط گلستان به نسبت دیگر استان‌های شمالی در ساخت و ساز‌های غیرمجاز بهتر است و ثبت کاداستر اراضی مانعی تاثیرگذار در ممانعت از دست درازی به اراضی ملی می‌شود.

دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: با کسانی که برای تصرف منابع ملی اقدام می‌کنند برخورد جدی صورت می‌گیرد.

هادی حق شناس استاندار گلستان هم گفت: به ساخت و ساز‌های غیرمجاز در استان به شدت حساس هستیم و تلاش داریم با همراهی همه دستگاه‌ها با آن مقابله کنیم.

حق شناس افزود: طرح ویژه با ساختار ویژه در مورد روستای زیارت در مدت ۱۰ روز به شورای عالی معماری و شهرسازی، نه با هدف افزایش رفاه سازندگان و گسترش ساخت و ساز غیرمجاز بلکه با هدف ایجاد محدودیت ارسال خواهد شد.

او همچنین گفت: ساخت و ساز‌های غیرمجاز صورت گرفته در ۴ پهنه محور توسکستان باید به مراجع قضایی جهت صدور رای معرفی شوند و اگر چنانچه رای قلع بنا و یا برائت صادر شده باید دوباره مورد بررسی و بازبینی قرار گیرد.

حق شناس تاکید کرد: دستگاه‌های خدمات رسان در بستر ساخت و ساز‌های غیرمجاز اجازه ارائه خدمت ندارند.

انتهای پیام / ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.