هوای ۲۵ دیماه اراک ناسالم برای گروه‌های حساس / هوای اراک برای همه آلوده شد

شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک ۱۱۲ و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اعلام کرد: شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای اراک ۱۱۲ و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

آلاینده مسئول در حال حاضر دی اکسید گوگرد و ذرات کمتر از دو ونیم میکرون است.

همچنین براساس اطلاعات دریافت شده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر اراک، متوسط شاخص کیفیت هوای اراک در ٢٤ساعت گذشته منتهی به ساعت ۱۰ صبح امروز پنجشنبه ۹۹/۱۰/۲۵ برابر با عدد ۱۰۶ و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی استان مرکزی مبنی بر ورود سامانه ناپایدار، انتظار می‌رود میزان این آلودگی‌ها به تدریج کاهش یابد.

در شرایط ناسالم هوا تمام بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از تردد در فضای باز جدا خودداری کنندو سایر افراد از فعالیت‌های سنگین خارج از منزل اجتناب نمایند.

دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها در این شرایط ضروری است؛ و باید از انجام هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا می‌شود مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی و مانند آن خودداری شود.

هوای اراک برای همه آلوده شد

مرکز پایش آلودگی هوای اداره کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی اعلام کرد:شاخص کیفیت هوای اراک با آلایندگی ذرات کمتر از دو ونیم میکرون از ساعت ۱۳ روز جاری ۹۹/۱۰/۲۵ با شاخص ۱۵۲ در وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار گرفت.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۵ دی ۱۳۹۹
صنایع و کارخانه جات را پنج شنبه ها تعطیل کنید .