موسی‌پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ورود رئیسی به عرصه انتخابات، وحدت نیرو‌های انقلابی را تقویت می‌کند

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: ورود رئیسی به عرصه انتخابات، علاوه بر تقویت وحدت نیرو‌های انقلابی، مانع تشتت نیرو‌های ارزشی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی پور عضو شورای مرکزی و معاون امور تشکیلات جامعه روحانیت مبارز در گفتگو با خبرنگار با خبرنگار احزاب و تشکل های سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مقطع انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را یکی از حساس‌ترین و مهمترین مقاطع سیاسی و اجتماعی پیش روی دانست و گفت: به دلایل متعدد داخلی و منطقه‌ای و شرایط بین المللی انتخابات سال آینده اهمیت فوق العاده‌ای پیدا کرده و همچنین به دلیل بروز برخی مشکلات اقتصادی و کاستی‌های معیشتی که برای مردم ایجاد شده، انتخاب یک فرد کارآمد، جامع الاطراف، مدیر و مدبر و نیز حاکم شدن گفتمانی که راهگشا و حلال مشکلات باشد بسیار لازم و ضروری است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به تشکیل و فعال سازی شورای وحدت نیرو‌های انقلاب افزود: این اقدام یک گام موثر و موفق در همگرایی و انسجام نیرو‌های ارزشی و ولایی به شمار می‌آید و امیدواریم با تجمیع همه اضلاع و مشارکت حداکثری همه تشکل‌ها و نیرو‌های انقلابی یک حرکت منسجم، متحد و البته دغدغه‌مند نسبت به مسائل جاری کشور دنبال شود.

حجت الاسلام و المسلمین موسی پور با بیان به اینکه شورای وحدت هنوز وارد بررسی مصادیق کاندیدا‌ها نشده و معتقد است که رسیدن به کاندیدای واحد بایستی از طریق سازوکار خرد جمعی صورت پذیرد به برخی حرف و حدیث‌ها و خبر‌هایی که بعضاً در فضا‌های رسانه‌ای و مجازی طرح می‌شود اشاره کرد و افزود: انتظار ما این است که با عنایت به این مقطع حساس و مهم، همه تلاش کنیم به اخلاق سیاسی و اصول سیاست ورزی مبتنی بر اخلاق و صداقت پایبند باشیم و به شنیده‌ها و اخبار کذب و خبرسازی‌ها اعتمادی نکنیم.

معاون امور تشکیلات جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی، ظرفیتی ممتاز و مدیری کارآمد و قاطع است، گفت: آقای رئیسی به عنوان مدیری کلان گر تجربیات ارزشمندی دارند و به نظر بنده شخصیتی وحدت آفرین است و اکنون در بین تمام رجال سیاسی و مذهبی دارای بالاترین محبوبیت و مقبولیت مردمی است و به دلایل متعدد می‌تواند به مثابه یک کاندیدای شاخص در عرصه انتخابات ورود کند چراکه آقای رئیسی هم پشتوانه رای ۱۶ میلیونی سال ۹۶ را دارد و هم عملکرد مثبت و امیدبخش ایشان در ریاست قوه قضاییه موجب رضایتمندی از این قوه شده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسی پور در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا او تمایلی به ورود در عرصه انتخابات دارند یا خیر گفت: تا این لحظه هیچ گونه تمایلی و نشانه‌ای از قصد او برای حضور در انتخابات وجود ندارد، اما بنده معتقدم ورود آقای رئیسی به عرصه انتخابات، علاوه بر تقویت وحدت نیرو‌های انقلابی، مانع تکثر کاندیدا‌ها و مانع تشتت نیرو‌های ارزشی و ولایی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسی پور افزود: با ورود حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به این عرصه خطیر، سبد رای اصولگرایان تقویت می‌شود و بسیاری از آرای خاموش و خاکستری نیز به سبب عملکرد موفق و کارآمد ایشان در قوه قضاییه به این سمت، سوق پیدا خواهد کرد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پایان در پاسخ به این سوال که آیا آمدن رئیس قوه قضاییه برای قرار گرفتن در راس قوه مجریه به مصلحت هست یا خیر گفت: اتفاقاً این مسئله از جنبه منطقی و اجرایی کاملاً درست و سنجیده است. تجربیات کلان و سه دهه‌ای آقای رئیسی در بخش‌های گوناگون قوه قضاییه موجب شده تا اولا به مسائل، مشکلات و کاستی‌های این قوه اشراف کامل داشته باشند و ثانیا با قرار گرفتن در راس قوه مجریه با توان مسئله شناسی و حل مشکلات، هم قوه قضاییه تقویت خواهد شد و هم بستر بسیاری از تخلفات، جرائم و مفاسدی که ریشه در عملکرد دستگاه‌های اداری و اجرایی دارند اصلاح خواهد شد و نهایتا از شکل گیری حجم زیادی از پرونده‌ها پیشگیری می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۲۰:۳۴ ۲۶ دی ۱۳۹۹
اقای رئیسی منصوب رهبری هستن به مدت 5 سال..و اقای رئیسی گفتن من انتخابات شرکت نمیکنم.باز دوباره رسانه های دولتی بهش دامن میزنن که بگن اقدامات رئیسی واسه رای اوردن بوده..البته خیلی ها دوست دارند رئیس قوه قضائیه عوض بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۵ ۲۶ دی ۱۳۹۹
رییس جمهور سرباز نیست رییس جمهور بازیگر ومهره کلیدی واصلی صفحه شطرنج سیاسی است وتنها یک حرکت انجام نمی دهد قابلیت انجام حرکات مختلف را دارد
Iran (Islamic Republic of)
مسیح
۲۳:۴۳ ۲۵ دی ۱۳۹۹
سلام. لطفا به فکر ضلع سوم باشید. به دوضلع مقننه و قضائیه اصلا دست نزنید.اشتباه نکنید. فقط فقط ریاست قوه مجرییه کار امد در شان نظام. دست زدن به قوه ها خراب کاری به بهر خواهد اورد و پشیمانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۵ دی ۱۳۹۹
آقای رئیسی در قوه قضائیه کارشونو خوب دارن انجام میدن خواهشاً اجازه بدید فساد رو از جامعه جمع کنند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۲۵ دی ۱۳۹۹
یکی از مسائل پیش روی رییس جمهور آینده:بحران های بینالمللی و اتحاد با چین وروسیه است کشور باید وارد عرصه فعال بینالمللی شود تا حصر شکسته وبی اثر شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۱ ۲۵ دی ۱۳۹۹
تغییر را با جابجایی عوض نکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۵ دی ۱۳۹۹
رئیسی سرباز اسلامه و هر جا بهش بیشتر احتیاج داشتن وظیفه اشه بره
Germany
دبیر
۱۲:۳۴ ۲۵ دی ۱۳۹۹
اقای رییسی باید درقوه قضاییه بماند اهمیت قوه قضاییه بسیار بالا است اجازه بدهید این دوره فردی غیر روحانی وارد شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۲۵ دی ۱۳۹۹
این ماشین یک چرخش باید عوض شود نه اینکه همه چرخ ها را در بیاورید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۵ دی ۱۳۹۹
هر گونه ایجاد بی ثباتی در قوای فعال مملکت با تحریک دشمن ونادانی داخل است !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۲۵ دی ۱۳۹۹
جامعه ما مثل اکسیژن نیاز به آرامش وثبات دارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۵ دی ۱۳۹۹
رئیسی عاقلتر از آن است که فریب بخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۵ دی ۱۳۹۹
اگر الفبای سیاست را بلد باشی این حرف را نمی زنی در دورانی که کشور نیاز به آدامش وثبات دارد چه آدم عاقلی ریسک می کند که مثلا"فلان قوه را تحریک کند که شما بیا ودر این انتخابات شرکت کن!خیلی حرف دشمن پسندی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۵ دی ۱۳۹۹
آقای رئیسیبرای اجرای عدالتوقطع دست دزدان وچپاولگران در قوه قضاییه وآقای قالیباف به عنوان نماینده تازه وارد به مجلس هستند وبا فردی غیر از این دو نفر بیاید که هر سه قوه با رهبری هماهنگ باشند وثبات مملکت را با بهم ریختن قوا بهم نریزیم واین خواست دشمن است که در دوره کرونا وبی ثباتی اقتصادی واجتماعی وفرهنگی وبهداشتی و...بی ثباتی قوا را به عنوان پازل آخر اضافه کند !!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۲۵ دی ۱۳۹۹
درود خدا بر رییسی و خدا پرستان .
آخرین اخبار