واحد‌های تولیدی برای رشد اقتصادی به دانش فنی نیاز دارند

دبیر اجرایی خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه گفت: واحد‌های تولیدی برای رشد اقتصادی نیاز دارند که دانش فنی و اطلاعات دانشگاه را در اختیار بگیرند تا صنعت و تولید را بهتر رشد دهند.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه با همراهی مدیریت توسعه فناوری سلامت چهارمین رویداد ایده‌شو سلامت مربوط به فراخوان دهم طرح‌های فناورانه دانشگاه علوم پزشکی استان با حضور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی، دبیر اجرایی و جمعی از اعضای خانه صنعت و معدن، صنعتگران و معدنکاران کارآفرینان و پژوهشگران و ایده‌پردازان حوزه سلامت را برگزار کرد.

دبیر اجرایی خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم، اظهار داشت: خلع همکاری صنعت و دانشگاه در دهه‌های اخیر در جامعه احساس می‌شد.

فرهاد مرزی گفت: خانه صنعت و معدن در چند سال اخیر تلاش کرده این خلع را پر کند و ارتباط خوبی با دانشگاه‌ها پیدا کند، دفاتر ارتباط صنعت و دانشگاه با خانه صنعت و معدن فعال شده است.

او ادامه داد: تعداد جلسات در چند وقت اخیر کم شده و این جلسه را نیز به صورت محدود برگزار کرده‌ایم، امیدواریم در آینده نزدیک با ریشه‌کن شدن این ویروس منحوس ارتباط صنعت و دانشگاه هرچه بیشتر فعال شود.

دبیر اجرایی خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه بیان کرد: مسئولین دانشگاه و معاون پژوهشی دانشگاه نیز به برقراری این ارتباط اعتقاد داشتند و امیدواریم با ایده‌شو و برنامه‌های این‌چنینی مراسم‌های دیگر ارتباط بیشتر برقرار کنیم.

او تاکید کرد: واحدهای تولیدی برای رشد اقتصادی نیاز دارند که دانش فنی و اطلاعات دانشگاه را در اختیار بگیرند تا صنعت و تولید را بهتر رشد دهند، چه بهتر که این اتفاق در سالی که مزین به جهش تولید است این تحرک و حرکتی را با استفاده از ایده‌های ناب داشته باشیم.

مرزی  بیان کرد: علاوه بر این ارتباطات در جهت بالا بردن و بروزرسانی دانش فنی نیروهای کار و متخصص واحدهای تولیدی و صنعتی استان خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه اقدام به تاسیس مجتمع آموزشی فنی و حرفه‌ای به عنوان اولین خانه صنعت و معدن کشور کرده است.

او ادامه داد: این اتفاق مبارک با همکاری و کمک واحدهی تولیدی و صنعتی استان و تلاش‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای صورت گرفته، در این راستا ۱۲ واحد با این مجتمع تفاهم‌نامه بسته‌اند تا از فضاهای کار آن‌ها برای آموزش متقاضیان در جهت قرار گرفتن در محیط واقعی کار و شرایط کارگاهی استفاده شود.

او گفت: خانه صنعت و معدن ایران یک سالی بود که به دنبال تشکیل چنین آموزشگاهی بود که نتوانستند این کار را عملی کنند.

مرزی با بیان اینکه خانه صنعت و معدن کرمانشاه یکی از فعال‌ترین خانه‌های کشور است، افزود: با برگزاری چنین جلسات و همایش‌هایی واحدها تولیدی استان به نحو احسن از این فرصت استفاده کنند شاید در سرمایه‌گذای و تولیدات خود از این ایده‌ها استفاده کنند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی نیز در ادامه این رویداد، اظهار داشت: ارتباط صنعت و دانشگاه یک مولفه خیلی مهم در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان است که در ارتباط دو طرفه حاصل می‌شود.

رضا خدارحمی با بیان اینکه پدیده انتقال دانش عموما به آنچه که مردم باید از میزان پیشرفت دانش بدانند اتلاق می‌شود، تصریح کرد: این آگاهی عمومی مردم را بالا برده است، خیلی از مواردی که امروز عام مردم می‌دانند قبلا مسائل پیچیده علمی بوده که دانشمندان و محققان آن‌را به یک واقعیت علمی تبدیل کردند.

او گفت: در دنیای مدرن نیاز است که با توجه به خواسته‌های جامعه یکسری تکنولوژی یا خلق شود یا تکنولوژی قدیمی تکمیل شود.

خدارحمی گفت: باید از کارهای افراد بدیع و نو‌آور باخبر باشیم و بتوانیم در این زمینه به آن‌ها کمک کنیم تا برای آیند‌ه‌ای روشن نیازهای مالی و اعتباری پروژه و طرح خود را جذب کنند.

در این همایش ۱۰ طرح پژوهشی و ایده سلامت محور به استحضار شرکت کنندگان رسید تا سرمایه‌‌گذاران، تولید کنندگان و کارآفرینان از بین آن‌ها طرح‌های مورد توجه خود را انتخاب و زمینه همکاری با صاحب ایده را فراهم کنند.

در پایان این مراسم ضمن بازدید از نمایشگاه توانمندی‌ های تولیدی خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه میزهایی برای دیدارهای چهره به چهره شرکت کنندگان و تبادل نظر و پیشنهادات در نظر گرفته شده بود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.