نقابداران مسلح به تماشای "کلیپ وحشت" نشستند

سارقان مسلح مشهدی با دیدن فیلمی که در آن یکی از شاکیان را به طرز وحشتناکی با ضربات شمشیر مجروح می‌کردند مدعی شدند: «ما کاری نکرده ایم!»

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سردار بهمن امیری مقدم فرمانده انتظامی خراسان رضوی در حالی جزئیات دستگیری باند مخوف نقابداران مسلح را تشریح کرد که سارقان مسلح خطرناک با دیدن فیلمی که در آن یکی از شاکیان را به طرز وحشتناکی با ضربات شمشیر مجروح می‌کردند مدعی شدند: ما کاری نکرده ایم!

 
این در حالی است که تعدادی از مالباختگان پرونده‌های دیگر سرقت و زورگیری که برای قدردانی از تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی در محل پخش فیلم حضور داشتند از شدت ترس، جرأت نگاه کردن به «کلیپ وحشت» را نداشتند!
 
برخی از مالباختگان نیز مدعی بودند که مورد تهدید سارقان قرار گرفته اند و از پی گیری پرونده‌های خود ترس دارند.
 
سردار بهمن امیری مقدم بعدازظهر گذشته که به منظور بازدید از کشفیات پلیس آگاهی در جمع مالباختگان حضور داشت به قربانیان پرونده‌های سرقت و زورگیری اطمینان داد که دستگاه قضایی با دزدان خشن برخورد قاطعی خواهد داشت.
 
نقابداران مسلح در مشهد
 
سرکرده یک باند سرقت داخل خودرو که مورد بازجویی رئیس پلیس خراسان رضوی قرار گرفته بود ادعا کرد که پرونده قبلی سرقت‌های او بیش از ۴ هزار صفحه است.
 
او در جمع شاکیان خودش افزود: اگر من حمایت می‌شدم، بابک زنجانی را در جیبم می‌گذاشتم!  قبلاً خودرو سرقت می‌کردم و پس از تماس با مالباختگان ۲۰۰ یا ۳۰۰ هزار تومان می‌گرفتم و خودروی آن‌ها را باز می‌گرداندم.
 
این سرکنده باند سرقت که به "مهندس" معروف است و تحصیلات عالیه دارد مدعی شد که همسرم دکتر است و اکنون در حال طلاق دادن او هستم به همین خاطر هم از مدت‌ها قبل به سرقت اموال داخل خودرو روی آوردم.
 
در ادامه این بازدید، برخی از شاکیان پرونده معروف به "ببو" نیز از زحمات کارآگاهان اداره عملیات ویژه قدردانی کردند.
 

بیشتر بخوانید

 
سردار بهمن امیری فرمانده انتظامی خراسان رضوی به تشریح جزئیات دستگیری باند سارقان مخوف مسلح پرداخت و گفت: آبان گذشته ۲ نفر از دزدان نقابدار که احمد و علی نام داشتند خودروی مرد ۴۷ ساله را با پاشیدن اسپری فلفل به صورت او سرقت کردند.
 
او افزود: ۲ سارق ۲۲ و ۱۹ ساله پس از آن که با مقاومت مالباخته رو به رو شدند قصد داشتند او را زیر بگیرند که تنها سپر خودرو به مالباخته اصابت کرد و او نقش زمین شد.
 
فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: چند روز بعد ۲ سارق خطرناک به همراه ۲ تن دیگر از همدستانشان با پژوی سرقتی کنار یک شرکت توزیع زعفران توقف کردند. ۳ تن از آنان با طرح یک نقشه حساب شده و به قصد دستبرد مسلحانه وارد شرکت مذکور شدند و به محض این که فردی در شرکت را گشود ناگهان یکی از آنان با پاشیدن اسپری فلفل فرصت هر گونه عکس العملی را از او گرفت و اعضای دیگر باند در حالی که نقاب به چهره داشتند و شمشیر هایشان را می‌چرخاندند، شاکی را به داخل شرکت کشاندند و او را با ضربات شمشیر مجروح کردند.
 
امیری بیان کرد: یکی از دزدان خطرناک با لگد در اتاق را شکست، اما آن‌ها نتوانستند اموال با ارزشی را پیدا کنند به همین دلیل و با توجه به سر و صدا‌های ایجاد شده، شاکی مجروح را رها کردند و با خودروی سرقتی از محل گریختند.
 
او تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع، به این پرونده در اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی رسیدگی شد و بررسی‌ها مشخص کرد که دزدان نقابدار همان سارقان به عنف پژو هستند؛ بنابراین کارآگاهان با نظارت مستقیم رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی و با استفاده از رصد‌های اطلاعاتی، دستگیری عاملان این سرقت‌ها را در دستور کار قرار دادند اما در همین هنگام دستبرد به یک بنگاه املاک نیز به پلیس گزارش شد.
 
فرمانده انتظامی خراسان رضوی تاکید کرد: تحقیقات کارآگاهان بیانگر آن بود که بنگاه املاک متعلق به مالک خودروی پژو است که سارقان با شکستن قفل مغازه گاوصندوق حاوی اسناد و مدارک را سرقت کرده بودند.
 
امیری مقدم  اظهار کرد: همین ماجرا کافی بود تا کارآگاهان با شیوه‌های فنی و پلیسی به سرنخ‌هایی از اعضای این باند خطرناک دست یابند.
 
او  افزود: کارآگاهان اداره عملیات ویژه پس از چند روز جمع آوری اطلاعات و مدارک مستند موفق شدند یکی از اعضای باند را که علی. الف نام دارد در خیابان شهید شیرودی شناسایی و او را دستگیر کنند؛ در بازرسی از مخفیگاه او ۲ قبضه سلاح، مقادیری مهمات جنگی، شمشیر، اسپری فلفل، باتوم و گاوصندوق مسروقه کشف شد و بدین ترتیب دیگر اعضای باند نیز در محاصره پلیس قرار گرفتند.
 
فرمانده انتظامی خراسان رضوی ادامه داد: کارآگاهان در چند عملیات دیگر نیز موفق شدند ۳ عضو باند خطرناک سارقان مسلح را در دیگر مناطق به دام اندازند.
 
امیدی مقدم بیان کرد: بررسی‌ها مشخص کرد که دزدان نقابدار  پژو پارس مسروقه را در روستای ملک آباد مخفی کرده اند که با کشف خودرو، چند کلاه کشی، چسب پهن، دستکش و... که مورد استفاده سارقان قرار گرفته بود کشف و ضبط شد.
 
او تصریح کرد: تحقیقات بیشتر درباره جرائم احتمالی دیگر اعضای این باند خطرناک ادامه دارد.
 
هنگام بازدید سردار از کشفیات پلیس، تعداد زیادی از پلاک‌های خودرو‌های مسروقه که از یک باند سرقت خودرو کشف شده بود نیز در معرض دید مالباختگان قرار گرفت.
 
منبع: روزنامه خراسان
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.