باند حرفه‌ای کلاهبرداری اینترنتی در دام پلیس قم گرفتار شدند

جانشین فرمانده انتظامی قم از انهدام باند کلاهبرداری اینترنتی که اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب‌ های بانکی می‌کردند،خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،سرهنگ اسماعیلی،جانشین فرمانده انتظامی قم گفت: در پی وصول چندین فقره پرونده مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب افراد به پلیس فتا، تعقیب این باند کلاهبرداری اینترنتی در دستور تیم فنی پلیس فتای قم قرار گرفت و در نهایت هفت نفر از استان‌های مختلف شناسایی و با اخذ مجوز قضایی به طور غافلگیرانه و با اقدامات هماهنگ و منسجم دستگیر شدند .

او  افزود: پس از بازرسی منزل این افراد، بیش از ۲۰ هزار فقره کارت بانکی هک شده از سیستم آن‌ها استخراج و تعدادی گوشی، لپ تاپ و سیم کارت کشف شد.


اسماعیلی تصریح کرد: این کلاهبرداران تاکنون به بیش از ۱۰ میلیارد ریال برداشت غیرمجاز از حساب افراد اعتراف کرده اند.

هشدار برای اجاره دادن کارت بانکی


جانشین فرمانده انتظامی قم گفت: شیوه و شگرد این افراد این گونه بوده که با راه اندازی سایت‌های مختلف برای شهروندان عملیات انتقال پول را انجام می‌دادند و مبلغ برداشت شده را به کارت بانکی که اجاره کرده بودند، انتقال می‌دادند تا شناسایی نشوند.


سرهنگ اسماعیلی از شهروندان خواست کارت‌های بانکی خود را به عنوان اجاره در اختیار افراد دیگر قرار ندهند چرا که شریک جرم آن‌ها می‌شوند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.