فعلا خبری از کرونای انگلیسی نیست

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: تا کنون موردی از ابتلا به بیماری کرونای انگلیسی در استان مشاهده نشده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا دهقانی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با هشدار اینکه در صورت ساده انگاری کرونا و عدم رعایت شیوه نامه‌های های بهداشتی از جانب مسئولین و مردم، وضیعت کرونا شکننده خواهد بود، گفت: کنترل بیماری کرونا نیازمند یک زنجیره به هم پیوسته از اقدامات پیشگیرانه است که اگر یک حلقه از این زنجیر پاره شود باعث شیوع کرونا می‌شود.

او با اشاره به مشاهده کرونای انگلیسی در کشور، افزود: تاکنون این بیماری در استان مشاهده نشده هر چند علائم کرونای انگلیسی ممکن است تا چهار هفته بعد از ابتلا خود را نشان دهد.

دهقانی ادامه داد: فرقی بین روش پیشگیری از کرونای انگلیسی و کرونای معمولی ندارد و تفاوتشان در سرعت شیوع انتشار است که احتمال ابتلا در افراد سنین پایین و کودکان نیز وجود دارد.

این مسئول فصل زمستان را برای شیوع همه جانبه کرونا مساعد دانست و افزود: بی علامت بودن کرونای انگلیسی در شیوع کرونا بسیار مؤثر است و نتیجه آن سخت شدن مهار کرونا می‌شود که در صورت مهار نشدن موج چهارم استان از موج سوم نیز بیشتر درگیر می‌شود.

دهقانی با اشاره به اجرای موفق طرح محله محور شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: این طرح یکی از پیشرفته‌ترین روش‌هاست که اگر درست و دقیق اجرا شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن هر نوع بیماری را شناسایی، مراقبت و کنترل می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد باتوجه به اینکه همچنان شاهد شیوع کرونا هستیم، بر همزیستی با کرونا از طریق رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی تأکیدکرد و اظهار داشت: ممنوعیت‌های کرونایی راهکاری اساسی و ماندگار برای مقابله با کرونا نیست، همزیستی با کرونا برای انجام کار‌ها از طریق رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، تا ریشه کنی کامل این ویروس باید مورد توجه باشد.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار