چگونه برای خانه کاغذ دیواری مناسب انتخاب کنیم؟

با چند راهکار، برای اتاق‌های ساده خانه، کاغذ دیواری شیک و زیبا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انتخاب کاغذ دیواری مناسب، می‌تواند گاهی دلهره آور باشد. رنگ‌ها، سبک‌ها، نقش‌ها و جنس‌ها، همه مواردی‌ هستند که باید در نظر گرفت. دانستن این که دقیقا به دنبال چه چیزی هستید، می‌تواند بهترین انتخاب را برای اتاق‌های شما به ارمغان بیاورد.

نکاتی برای انتخاب یک کاغذ دیواری عالی

در نوع، رنگ و جنس‌های مختلف کاغذ دیواری، کمبودی وجود ندارد. تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید تمام دیوار‌های خانه را بپوشانید یا پوشاندن تنها یک دیوار برای زیبا کردن اتاق مورد نظرتان کافی است.

انواع کاغذ دیواری

سبک و طرح کاغذ دیواری شما باید به بقیه دکور‌های خانه بیاید و با آن‌ها در توازن باشد. مثال‌هایی از سبک‌های مختلف:

کاغذ دیواری رسمی

یک طرح داخلی رسمی، همراه با مزایایی چون کاغذ دیواری ظریف همراه با چاپ دستی گلدار است.

کاغذ دیواری زرق و برق دار

از این نوع سبک می‌توان به طرح برجسته، گل برآمده، اکلیل و کریستال تعبیه شده و یا طرح‌های نمایشی-بازتابی اشاره کرد.

کاغذ دیواری عادی

دکورتان می‌تواند با استفاده از طرح‌هایی مانند گیاهان، گل‌ها و یا کاغذ دیواری بافت مانند، زیباتر شود.

کاغذ دیواری ییلاقی

طرح‌هایی مانند شطرنجی، گینگهام یا ییلاقی نقش دار، می‌توانند انتخاب‌های خوبی در این سبک باشند.

کاغذ دیواری روستایی

یک پارچه بافت دار مانند پارچه چمنی برای عمق دادن، شطرنجی برای گرما دادن و یا نقش حیات وحش انتخاب کنید.

کاغذ دیواری ویکتوریایی

کاغذ دیواری با آرایش عجیب و غریب گل دار، می‌تواند انتخاب خوبی برای طرح‌های مربوط به این دوره زمانی باشد.

کاغذ دیواری مدرن

برای سبک مدرن، کاغذ دیواری با طرح شکل‌های هندسی یا طرح‌های انتزاعی انتخاب کنید.

چگونه برای خانه کاغذ دیواری مناسب انتخاب کنیم؟

رنگ کاغذ دیواری

رنگی که برای کاغذ دیواری خود انتخاب می‌کنید، باید با پنجره، کف و اثاثیه خانه، هم خوانی داشته باشد.

• شما می‌توانید با انتخاب یک کاغذ دیواری رنگی که مقداری کم رنگ‌تر است، اشباع رنگی سرزنده تری به دست آورید. این روش باعث شیک به نظر رسیدن حمام و سرویس بهداشتی می‌شود.

• رنگ‌هایی انتخاب کنید که در رده بقیه رنگ‌های دکور شما هستند. یک یا چند مورد از این رنگ‌ها را در کاغذ دیواری خود استفاده کنید.

• برای به وجود آوردن تضاد، رنگ سرزنده دکور خود را به عنوان رنگ اصلی کاغذ دیواری انتخاب کنید.

• برای تغییر ملایم، از رنگ دیوار به عنوان رنگ اصلی پس زمینه کاغذ دیواری استفاده کنید.

چگونه برای خانه کاغذ دیواری مناسب انتخاب کنیم؟

کاغذ دیواری طرح دار یا ساده؟

اگر در دکور خود از طرح‌های مختلفی استفاده کرده‌اید، محدود به این نیستید که حتما از کاغذ دیواری ساده استفاده کنید. فقط باید حواستان باشد از رنگ‌ها و سایز مناسب برای نقش‌ها استفاده کنید.

• اگر مبلمان پارچه‌ای نقش دار و یا با تودوزی دارید، یک انتخاب آسان آن است که از کاغذ دیواری با رنگ یکسان، اما با درجه پررنگی متفاوت و یا کاغذ دیواری بافت دار استفاده کنید.

• اگر می‌خواهید یک کاغذ دیواری نقش دار انتخاب کنید، به دنیال نقش‌های ریزتر و یا درشت‌تر از نقش‌های روی پارچه مبلمان خود باشید.

• کاغذ دیواری ساده، چشم انداز زیبایی در یک مکان با دکور شلوغ ایجاد می‌کند.

چگونه برای خانه کاغذ دیواری مناسب انتخاب کنیم؟

کاغذ دیواری با نقش‌های ریز و درشت

این یک افسانه است که نقش‌هایی که انتخاب می‌کنید، باید در حد و اندازه اتاق باشند؛ نقش‌های ریز برای اتاق‌های کوچک و نقش‌های درشت برای اتاق‌های بزرگ. قطعا می‌توانید این کار را بکنید؛ اما طرحتان کسل کننده خواهد شد. کاغذ دیواری با نقش درشت در یک اتاق کوچک، می‌تواند تصمیم پرجرأتی باشد. ممکن است تصمیم بگیرید در یک خانه بزرگ که با پنجره‌ها، در‌ها و مبلمان تقسیم بندی شده، از کاغذ دیواری با نقش ریز استفاده کنید. در این مورد، نقش ریز منظره زیبایی همراه با طنازی رنگ‌ها و نقش‌ها می‌سازد.

کاغذ دیواری با ساختار بافت برای عمق دادن

اگر دنبال چیزی که می‌گردید که لایه‌ای تار و پود و عمقی از طرحی بزرگ‌تر بدهد، کاغذ دیواری با ساختار بافت را انتخاب کنید. مثلا برای دفتر کارتان در خانه، پارچه چمنی انتخاب کنید. پشت میز، بالای چهارچوب تخت و یا بالای قرنیز دیوار، کاغذ دیواری با رنگی سرزنده بزنید. در یک نشیمن دنج و راحت، بهتر است از کاغذ دیواری بافت دار استفاده کنید؛ مانند پارچه چمنی، برجسته یا گل دار.

چگونه برای خانه کاغذ دیواری مناسب انتخاب کنیم؟

کاغذ دیواری متالیک

اتاق‌هایی با نور طبیعی کم، نامزد‌هایی عالی برای کاغذ دیواری‌های براق متالیک اند؛ چون این نوع کاغذ دیواری نور را بازتاب می‌دهد. یک حمام کوچک بدون پنجره، می‌تواند از یک کاغذ دیواری بازتاب دهنده بهره ببرد؛ و یک آشپزخانه قدیمی یا اتاق غذاخوری نامزد‌هایی خوب برای کاغذ دیواری سقفی با طرح قلع مصنوعی هستند.

اتاق‌ها را بزرگ‌تر یا کوچک‌تر جلوه دهید

نقش کاغذ دیواری می‌تواند یک اتاق را بزرگ‌تر و یا کوچک‌تر نشان دهد. یک کاغذ دیواری با نقش‌های بزرگ و پس زمینه تاریک، می‌تواند یک اتاق بزرگ را کوچکتر نشان دهد. تضاد نقش و رنگ باعث خطای دید می‌شود و دیوار‌های اتاق را نزدیک‌تر نشان می‌دهد و در نتیجه اتاق دنج‌تر و راحت‌تر به نظر می‌رسد. متقابلا، بسته به نقش و رنگ، یک کاغذ دیواری با نقوش ریز می‌تواند اتاقی کوچک را بزرگ‌تر جلوه دهد و یا حتی اتاقی بزرگ را باز هم بزرگ‌تر به نظر برساند.

بلندتر و کشیده‌تر نشان داده شدن دیوار‌ها

خطوط عمودی باعث می‌شوند دیوار‌ها بلندتر به نظر برسند؛ در حالی که راه راه‌های عمودی توهم کشیدگی را می‌دهند. شما می‌توانید از راه راه‌های کلفت یا باریک استفاده کنید. همچنین راه راه‌ها می‌توانند بدون ترتیب خاصی باشند یا طرح تاک و ... داشته باشند.

چگونه برای خانه کاغذ دیواری مناسب انتخاب کنیم؟

در کجا از کاغذ دیواری استفاده کنیم؟

راه‌های زیادی برای استفاده از کاغذ دیواری درون خانه وجود دارد. می‌توانید آن را برای همه دیوار‌های همه اتاق‌های خانه در نظر بگیرید یا فقط یک دیوار خاص با رنگی متفاوت با بقیه دیوار‌ها انتخاب کنید. کاغذ دیواری می‌تواند برای تقسیم کردن دیوار‌ها به چند قسمت و یا جلوه دادن به دیواری که توسط وسایل خانه تقسیم شده استفاده شود.

چگونه برای خانه کاغذ دیواری مناسب انتخاب کنیم؟

دیوار خاص با رنگ متفاوت

یکی از بهترین ویژگی‌های کاغذ دیواری این است که قابلیت این را دارد که یک اتاق ساده را به اتاقی با طرحی عمیق و دارای سبک تبدیل کند. آسان و به صرفه‌ترین روش برای این کار انتخاب یک دیوار خاص با رنگ مخصوص به خود است.

• برای اتاق خواب اصلی، دیوار پشت تخت را انتخاب کنید تا اتاق شیک و گرمی داشته باشید.

• در یک اتاق، دو کاغذ دیواری با رنگ‌های مختلف استفاده کنید. برای مثال یک کاغذ دیواری راه راه برای دیوار اصلی و کاغذ دیواری با یک طرح دیگر برای بقیه دیوار‌ها به کار ببرید.

• برای دیوار اصلی تان، طرحی چشم گیر انتخاب کنید. طرحی مانند گورخری یا برگ‌های سرسبز استوایی.

• نقش‌های هندسی مدرن بر روی کاغذ دیواری، ممکن است همان چیزی باشد که مدت زیادی است برای دیوار پشت میز ناهارخوری به دنبالش گشته اید.

چگونه برای خانه کاغذ دیواری مناسب انتخاب کنیم؟

قرنیز

کاغذ دیواری بالا یا پایین قرنیز دیوار، گرما و عمق به اتاق ناهارخوری می‌آورد و همچنین به راهرو‌های طولانی جلوه دیگری می‌بخشد. می‌توانید از طرح‌های متفاوتی برای بالا و پایین قرنیز استفاده کنید. از طرف دیگر، ممکن است بخواهید دیوار پایین قرنیز را رنگ و دیوار بالای آن را کاغذ دیواری کنید و برعکس.

پوشش‌های چوبی

استفاده از کاغذ دیواری بالای قسمت‌هایی از دیوار که پوشش چوبی دارند، راهی دیگر برای به چشم آوردن دکور است. می‌توانید نقش و سبکی انتخاب کنید که به اتاق ناهارخوری، آشپزخانه و یا حتی اتاق بیاید.

داخل خانه را با کاغذ دیواری مناسب تغییر دهید

اگر نکات طراحی را رعایت کنید، انتخاب کاغذ دیواری برای اتاق‌هایتان بسیار راحت می‌شود. اتاق ساده و بی روح خود را با کاغذ دیواری مناسب به گوشه‌ای چشم گیر از برگ‌های استوایی تبدیل کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار