اساتید سیستان و بلوچستان ۱۰۵ میلیون تومان برای ساخت مدرسه اهدا کردند

مدیر روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: افزون‌بر ۱۰۵ میلیون تومان از سوی کانون و صنف اساتید این دانشگاه به منظور ساخت مدرسه در مناطق سیل‌زده جمع‌آوری شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سیدفرید خلیفه لو مدیر روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان  اظهارداشت: در مرحله اول مبلغ ۱۰۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان جمع‌آوری که از این مبلغ، ۸۰ میلیون تومان جهت ساخت یک باب مدرسه یک کلاسه به بنیاد خیرین مدرسه ساز استان پرداخت شد.

او  افزود: مقرر شد که با مبلغ باقی‌مانده و کمک‌های نقدی جدید در مرحله دوم تعدادی تبلت تهیه و به ۲ دبیرستان شبانه روزی در مناطق سیلزده بلوچستان اهدا شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: همچنین ۱۰ تبلت با نام زنده یاد مریم میرزاخانی اهدا شده است.

 بارندگی و سیل ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان آثاری از تخریب و نابودی و خسارت بر منازل، ابنیه، زیرساخت ها، مزارع و باغات مردم برجا گذاشت و سیلاب سرگردان در دشت و کوهستان به هرکجا سر کشید و از تخریب اندک سرمایه‌های زندگی نیز چشم پوشی نکرد.

این سیل ویرانگر اگر چه باعث پرشدن سدها و بندها و هوتک های منطقه شد و مناطق تشنه را سیراب کرد اما در مدت کوتاهی برای مردم روستایی و کشاورز غم و غصه، اضطراب و بغض را به همراه آورد تا اینکه به یکباره به ارمغانی شیرین از جنس هم‌دلی و مهربانی تبدیل شد و در میان موج‌های خروشان سیل دست های مهربان هموطنان به سوی مردمان زخم دیده دراز شد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار