شبکه‌سازی و یارگیری در فضای مجازی برای غلبه به دشمنان ضروری است

نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: دشمن سرمایه‌گذاری فراوانی در فضای مجازی انجام داده و ما نیز باید با شبکه‌سازی، یارگیری و جذب مخاطبان بیشتر به دنبال گسترش کار و تاثیرگذاری بیشتر باشیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان و امام جمعه زاهدان در بازدید از قرارگاه فضای مجازی بسیج سیستان و بلوچستان ضمن تاکید بر گسترش فضای مجازی و اهمیت فعالیت در این عرصه، اظهارداشت: عدم استفاده جریان انقلابی از ابزار فضای مجازی، مسیر را برای فعالیت‌های همه‌جانبه دشمن هموار خواهد کرد و ما عقب خواهیم ماند.

امام جمعه زاهدان با اشاره به اهمیت فضای مجازی، لزوم استفاده و مدیریت این فضا در کلام رهبر معظم انقلاب بیان کرد: دشمن سرمایه‌گذاری فراوانی در فضای مجازی انجام داده و ما نیز باید با شبکه‌سازی، یارگیری و جذب مخاطبان بیشتر به دنبال گسترش کار و تاثیر گذاری بیشتر بر طیف‌های مختلف جامعه باشیم.

رییس شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان خواستار ارتقای کمی و کیفی با عمق تاثیرگذاری بالا در حوزه فضای مجازی استان شد و افزود: در این جهت شبکه سازی، همکاری و همیاری مجموعه‌های همسو مورد نیاز است تا مراکز کوچک‌تر رشد و توسعه پیدا کنند و در مواقع ضروری پشتیبانی‌های لازم نیز صورت گیرد.

آیت‌الله محامی خواستار هماهنگی بین مجموعه‌های فعال در فضای مجازی شد و گفت: برای پرهیز از فعالیت‌های جزیره‌ای نیاز است تا مغزهای متفکر جهت‌دهی لازم را صورت دهند و پس از تعیین نقش و تقسیم کار، عملیات‌ها در این فضا انجام شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان با تبیین ابعاد فعالیت آتش به اختیار در فضای مجازی، متذکر شد: گاهی آتش به اختیار عمل کردن در فضای مجازی آسیب زاست و باید اصول و سیاست‌های کلی تعیین و بررسی‌های لازم، اقدام صورت گیرد.

او  با تاکید بر تلاش جدی در ابعاد مختلف فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در استان، خاطرنشان کرد: کارگروه‌هایی در عرصه‌های مختلف تشکیل و با همکاری و همراهی مجموعه‌های همسو از امکانات و ظرفیت آنها استفاده و تقسیم کار صورت گیرد.

مسوول سازمان فضای مجازی بسیج سیستان و بلوچستان ضمن ارائه گزارشی از ماموریت‌ها، فعالیت‌ها و ظرفیت‌های این مجموعه، بیان کرد: سازمان فضای مجازی بسیج استان در حوزه آموزش و توانمندسازی بسیجیان در فضای مجازی و مواجهه با تهدیدات و آسیب‌های این فضا در سال ۹۹ تعداد ۲۲۶ کلاس حضوری و ۱۵۰ کلاس غیرحضوری با تدریس اساتید برجسته و کارشناسان ملی و بومی برای ۹ هزار و ۳۸۵ نفر از عموم مردم و ۹ هزار و ۴۵۱ نفر از اعضای شبکه مردمی سایبری انقلاب اسلامی برگزار کرده است.

محمدهادی طهرانی مقدم ضمن تأکید بر محوریت شبکه سازی در فضای مجازی، افزود: سازمان فضای مجازی بسیج سیستان و بلوچستان ضمن برگزاری رویداد تولید محتوا و کارگاه‌های آموزشی تخصصی در این حوزه فقط در سال ۹۹ بیش‌از پنج هزار تولید فاخر در قالب‌های فیلم و کلیپ، موشن گرافیک، پوستر و اینفوگرافیک ،بازی و نرم افزار و طراحی سایت داشته است.

او ادامه داد: نرم افزار فائزون به عنوان بانک جامع اطلاعات شهدای سیستان و بلوچستان با قابلیت‌های ویژه و منحصر به فرد و نیز بازی ۴۱ که بیانگر ایثارگری رزمندگان سیستانی و بلوچ در لشکر ۴۱ ثارالله با رشادت حاج قاسم میرحسینی قائم مقام این لشکر است را از جمله مهمترین تولیدات این سازمان در سالجاری بیان کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار