مراسم اربعین ارتحال آیت الله یزدی در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد

مراسم بزرگداشت چهلمین روز عروج آیت الله یزدی رئیس فقید جامعه مدرسین در حرم مطهر کریمه اهل بیت(س)برگزار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  مراسم بزرگداشت چهلمین روز ارتحال مجاهد پارسا  آیت الله محمد یزدی ،رئیس فقید جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عضو فقید خبرگان رهبری با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

این مراسم روز پنج شنبه ۲۵دی ماه بعد از فریضه مغرب و عشاء با حضور رئیس مجلس خبرگان رهبری ، رئیس قوه قضاییه ، برخی اعضای مجلس خبرگان رهبری ، رئیس و اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ، وزیر آموزش و پرورش ، فرماندهان نظامی و انتظامی ، طلاب و قشرهای مختلف مردم قم  در جوار مزار ایشان در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد.

مراسم اربعین ارتحال آیت الله یزدی در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد

حجت الاسلام رزاقی از اساتید حوزه علمیه در این آیین به بیان فضایل  مرحوم آیت الله یزدی  پرداخت و گفت:او یار باوفا، دلسوز و دیرینه  امام و رهبری بود که در دفاع از انقلاب ذره ای کوتاه نمی آمد.

او مرحوم آیت الله محمدیزدی را دارای تالیفات ارزشمند فراوان در حوزه دین شناسی و خداشناسی دانست و گفت:از ویژگی های برجسته این عالم مجاهد  خداباوری ، تواضع و اخلاص ، صراحت کلام ، دشمن شناسی ، شجاعت در نقد ، روحیه انقلابی و بصیرت بود که  باید مورد توجه طلاب قرار گیرد.

آیت‌الله یزدی پس از یک دوره بیماری صبح روز چهارشنبه ۱۹ آذر ماه در ۸۹ سالگی به جوار رحمت حق پیوست ؛پیکر این عالم برجسته در حرم حضرت معصومه (س) به خاک سپرده شد.


بیشتر بخوانید



مرحوم آیت الله یزدی از شاگردان برجسته امام خمینی (ره) و آیت الله بروجردی (ره) بود که در درس‌های فقه و اصول امام خمینی (ره) شرکت داشت و از همراهان استوار و ثابت قدم نهضت امام خمینی (ره) علیه ظلم و فساد و کفر و استکبار بود.

با حکم امام خمینی آیت الله یزدی در سال ۶۷ به عضویت شورای نگهبان درآمد.

او در ۱۱ آبان امسال به دلیل بیماری از این سمت استعفا داد. ریاست قوه قضاییه به مدت ۱۰ سال و عضویت در دوره دوم تا پنجم مجلس خبرگان و ریاست آن بعد از ارتحال آیت الله مهدوی کنی و ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از جمله مسئولیت‌های دیگر آیت الله یزدی در طول حیات این عالم وارسته است.

عضویت در شورای عالی حوزه‌های علمیه و دبیری این شورا از دیگر مسئولیت‌هایی است که در کارنامه کاری این عالم مجاهد مشاهده می‌شود.

از این استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکنون، کتاب‌ها و مقالات بسیاری از جمله بیش از ۴۰ عنوان کتاب به زبان فارسی و عربی به یادگار مانده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار