امضا تفاهم نامه همکاری اداره استاندارد و دانشگاه صنعتی

تفاهم نامه همکاری بین اداره کل استاندارداستان و دانشگاه صنعتی کرمانشاه منعقد شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مدیرکل استاندارد  استان کرمانشاه گفت: با هدف  توجه به اهمیت جایگاه استاندارد واستاندارد سازی در پیشبرد اهداف توسعه ای، استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های علمی، فنی، پژوهشی واجرایی دانشگاه‌ها در جهت ارتباط بیشتر صنعت و دانشگاه،تفاهم نامه ای امضا شد.

نیازی ادامه داد: در این تفاهم نامه زمینه  مشارکت اساتید دانشگاه صنعتی در امور تدوین و تجدیدنظر استاندارد‌های ملی و پیش نویس استاندارد‌های بین المللی فراهم می شود.

او گفت: اساتید دانشگاه در تهیه وتدوین پیش نویس استاندارد‌های تولیدات استان با اولویت محصولات بومی و همچنین استاندارد‌های کالا وخدمات دانش بنیان مشارکت دارند و دفتر استاندارد سازی  در دانشگاه صنعتی راه اندازی می شود.

او افزود: برای  بستر مناسب جهت تایید صلاحیت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه همکاری بیش از پیش خواهد بود و سومین دبیرخانه کمیته‌های فنی متناظر استان در دانشگاه صنعتی به دلیل اهمیت استانداردسازی وکاربرد استاندارد‌های بین المللی در عرصه تجارت جهانی مستقر خواهد شد.

نیازی  با اشاره به  برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی مرتبط با صنعت در دانشگاه صنعتی گفت:شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از آن‌ها به منظور صدور پروانه استاندارد دانش نماد نیز معرفی می شوند.

 

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار